Najnowsze wiadomości

Aktualności21 września 202312:19

Gorąco wokół lodowiska na Ostrogu. Sprawę bada prokurator, a firmy grożą zejściem z placu budowy - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Racibórz:

Prezydent Dariusz Polowy zapowiada otwarcie lodowiska już na ferie zimowe, a tymczasem pracujące przy Zamkowej firmy, jak dowiadujemy się nieoficjalnie, grożą zejściem z placu budowy. Inwestycji przygląda się prokuratura.

Budowa lodowiska rozpoczęła się w grudniu, pomiędzy zapowiedzią rządzącej w Radzie Miasta większości, że wykreśli z budżetu pieniądze na ten cel, a styczniową sesją, na której zapowiedź ta weszła w życie. Dariusz Polowy wykorzystał okienko, doprowadzając do podpisania umowy. Radni, cofając finansowanie, argumentowali, że nigdy nie godzili się na obiekt z powłoką namiotową. Liczyli, że zgodnie z zawartym kompromisem prezydent będzie realizował budowę pełnowymiarowego lodowiska z tradycyjnym dachem, taki jaki proponował przez odwołaniem wiceprezydent Michał Fita.

Stało się inaczej. Budowa według prezydenckiej koncepcji ruszyła z kopyta od zakupu rolby, agregatu chłodniczego i wielofunkcyjnej modułowej nawierzchni sportowej. Potem rozpoczęto prace rozbiórkowe starego Piastora i w maju budowę nowego obiektu. Do dziś stoi budynek i konstrukcja hali.

7 września prezydent Dariusz Polowy informował, że wszystko idzie zgodnie z planem, a pierwsze ślizgawki odbędą się w ferie zimowe, czyli 29 stycznia. Dzień później w Radiu 90 wiceprezydent Dawid Wacławczyk zalecił ostrzyć łyżwy, a pytany o finansowanie zadania, stwierdził, że wykonawca otrzyma zapłatę. Skąd? Albo prezydent wprowadzi pieniądze do budżetu, albo zdecyduje o tym sąd - mówił zastępca.

Kontrakt na budowę lodowiska wart jest 12 mln zł. Te pieniądze - albo część za wykonane prace, jeśli budowa stanie - będą się musiały znaleźć niezależnie od tego czy na ich prowadzenie do budżetu zdecyduje się Rada Miasta, czy też sprawa oprze się o sąd. Stos niezapłaconych faktur rośnie, podobnie jak odsetki. Łącznie, według naszych informacji, to już około 3 mln zł.

Dziś, z kilku źródeł, otrzymaliśmy informację, że pracujące przy Zamkowej firmy zamierzają zejść z placu budowy. Po uporządkowaniu terenu ma się to stać już jutro, 22 września.

O takich planach nie wie nic dyrektor OSiR Paweł Król. Nie udało nam się skontaktować z prezydentem Dariuszem Polowym. Jest - jak usłyszeliśmy - na delegacji. Rzeczniczka, Joanna Stanisz-Cebula, obiecała przekazać stanowisko władz miasta jak tylko uzyska informacje od swoich zwierzchników. Oficjalne zapytanie wystosowaliśmy do wykonawcy, firmy Alles Cool. Nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi.

Sprawą budowy lodowiska, z zawiadomienia radnych, zajmuje się tymczasem prokuratura. Chodzi o zbadanie czy działania prezydenta i dyrektora OSiR były zgodne z prawem. Zawiadomienie złożyli radni. Temat bada również rzecznik dyscypliny finansów publicznych o czym poinformował z początkiem września komisję rewizyjną Rady Miasta.

Pisaliśmy w sierpniu: Budowa lodowiska trwa, pieniędzy w budżecie brak, a wykonawca grozi sądem

Przed godz. 15.00 otrzymaliśmy stanowisko prezydenta

Szanowni Państwo!

Jestem w kontakcie z wykonawcą lodowiska. Prezes firmy realizującej budowę lodowiska jest na urlopie, a obecnie zaistniałą sytuację firmuje i zainicjowała ją kancelaria prawna.

Namawiam i proszę o uspokojenie emocji. Takie sytuacje to bardzo częsta praktyka w biznesie, szczególnie podczas realizacji znaczących inwestycji. Czasami taki krok ma na celu polepszenie pozycji negocjacyjnej. Dotychczasowe, negatywne podejście opozycyjnych radnych do tej budowy i ciągłe jej torpedowanie, sprawiły, że zarówno wykonawca lodowiska jak i ja wiedzieliśmy że droga do końca będzie wyboista i pełna niespodzianek. Oboje zgodziliśmy się na takie warunki jej realizacji. Nie można również wykluczyć, że niektórzy przeciwnicy tej inwestycji mogą podejmować zakulisowe działania w celu utrudnienia budowy.

Chciałbym zapewnić, że prace budowlane są obecnie na bardzo zaawansowanym etapie i są wykonane zgodnie z harmonogramem. Zapewniam, że będę podejmował wszelkie możliwe działania, aby inwestycję ukończyć zgodnie z planem. O dalszym obrocie spraw będę Państwa informował.

Prezydent Miasta Racibórz

Dariusz Polowy

Autor: g.waw, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Partnerzy portalu

Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 05.07.2024
5 lipca 202408:55

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.