Racibórz, Rybnik i Wodzisław Śląski mają mieć nowoczesne węzły przesiadkowe
- Jastrzębie-Zdrój, Racibórz, Rybnik, Wodzisław Śląski, Żory, Czerwionka-Leszczyny, Rydułtowy, Lyski. To tutaj mają powstać nowoczesne węzły przesiadkowe - informuje Związek Subregionu Zachodniego w Rybniku.
Przedstawiciele gmin i powiatów przyjęli Plan Zrównoważonej Mobilności Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego. Plan ten zakłada szereg ważnych inwestycji w transport publiczny, ale także ruch rowerowy i pieszy.
Prace nad dokumentem, trwały od lutego i obejmowały liczne konsultacje społeczne z mieszkańcami. Teraz dokument został zatwierdzony przez przedstawicieli gmin i powiatów.
W przypadku Subregionu Zachodniego mówimy między innymi o nowych autobusach dla komunikacji obsługującej powiat raciborski oraz powiat wodzisławski. Te inwestycje są związane z planowaną budową centrów przesiadkowych. Przyjęty plan mobilności otwiera możliwości zawierania porozumień między samorządami w celu integracji biletowej. Już od dawna podkreślamy, jakie ma to znaczenie dla dostępności komunikacyjnej subregionu – mówi Adam Wawoczny, dyrektor Związku.
Plan zrównoważonej mobilności dla Subregionu Zachodniego, obok Strategii Terytorialnej Subregionu Zachodniego, jest drugim dokumentem wymaganym przez Komisję Europejską w celu ubiegania się o środki unijne. Łączna wartość projektów do realizacji w pierwszych latach wdrażania dokumentu to ponad 365 mln zł.
Plan mobilności zakłada do 2040 roku również inwestycje w ciągu głównej sieci regionalnych tras rowerowych łączących najważniejsze ośrodki miejskie subregionu. W pierwszej kolejności będą to: trasa krajowa nr 12, biegnąca z wschodu na zachód od Pszczyny do Raciborza oraz trasa rowerowa nr 3 tzw. Blue Velo wzdłuż rzeki Odry od gminy Rudnik z kierunku Kędzierzyna-Koźla do Chałupek i dalej do czeskiej Ostrawy.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany