Mamy stanowisko Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego w sprawie Rybnickiej
Odcinek od Piaskowej do mostu na Uldze to fragment drogi wojewódzkiej nr 935. Tymczasową organizację ruchu musi zatwierdzić śląski marszałek. Inwestorem jest Urząd Miasta, a wykonawcą miejska spółka.
Modernizacja Rybnickiej od Zielonej/Fabrycznej do Piaskowej i od Piaskowej do mostu na Uldze to inwestycja prowadzona przez Urząd Miasta w Raciborzu. Wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą jest kontrolowana przez prezydenta spółka Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. (D. Polowy w imieniu skarbu gminy pełni w niej rolę walnego zgromadzenia wspólników). Odcinek od Zielonej do Piaskowej to droga miejska. Ten drugi, do mostu na Uldze, to droga wojewódzka. Na tymczasową organizację ruchu musi się zgodzić śląski marszałek.
Odcinek miał być zakończony do końca 2023 r. Prace jednak się opóźniły. Blisko miesięczny przestój był spowodowany tym, że próbki gruntu do badań wytrzymałościowych pobrano po rozkopaniu drogi, a nie metodą odwiertów przed przystąpieniem do prac (źródło inf. ZDW Katowice). W grudniu przerwały je opady śniegu. Sygnalizowano też problemy z podwykonawcą.
Z końcem grudnia na pasie w kierunku Raciborza położono warstwę wiążącą. To umożliwia wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu z wykorzystaniem dwóch pasów, czyli jazdy w obu kierunkach. Projekt tymczasowej organizacji ma pozytywne opinie policji i Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Ostatni element procedury to zatwierdzenie przez Śląski Urząd Marszałkowski. Wniosek wpłynął 5 stycznia. Do dziś nie ma decyzji, przez co obowiązuje objazd przez Groblę, Markowice i Oborę.
O stanowisko zapytaliśmy rzecznika prasowego Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Oto oficjalna odpowiedź rzecznika Sławomira Gruszki:
- Planując inwestycję drogową należy przygotować się z wyprzedzeniem do jej prowadzenia. W tym przypadku projekt tymczasowej organizacji ruchu powstał za późno. Cierpią na tym kierowcy. Po stronie Urzędu Marszałkowskiego projekty są obecnie zatwierdzane zgodnie z przepisami, procedurami i kolejnością wpływu.
Odpowiednio wcześniejsze przedstawienie projektu umożliwiłoby wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na przełomie grudnia/stycznia.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz