Raciborski szpital finiszuje z modernizacją sieci informatycznej. Zwiększy dostęp do usług e-zdrowia
- Zwiększenie dostępu do cyfrowych usług publicznych z obszaru e-zdrowia w Szpitalu Rejonowym im. dr Józefa Rostka w Raciborzu - to warty 4,21 mln zł projekt realizowany przez raciborską lecznicę. Prace są na ukończeniu, a korzyści odczują pacjenci. Wartość unijnego dofinansowania to 3,58 mln zł.
darzenia medyczne są odnotowywane w systemie e-zdrowie. Można je zobaczyć na swoim Internetowym Koncie Pacjenta w zakładce „Historia leczenia”, a także w aplikacji mojeIKP. Każdy lekarz i gabinet od 1 lipca 2021 roku mają obowiązek raportowania zdarzeń medycznych, także wówczas, gdy leczysz się prywatnie. Dla dużych jednostek problemem była jednak jakość infrastruktury informatycznej. Raciborski szpital rozwiązał ten problem.
Jedną z najważniejszych cech wdrożonego projektu jest możliwość implementowania rozwiązań świadczonych drogą elektroniczną mających na celu przede wszystkim podniesienie dostępności i jakości usług publicznych oraz usprawnienie procesów związanych z obsługą i udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej. Przedsięwzięcie objęło:
- Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego niezbędnego do uruchomienia e-Usług;
- Udostępnienie pacjentom serwisów WWW jako platformy świadczenia e-usług;
- Obsługę informacyjną pacjenta poprzez budowanie kolejek przyjęcia pacjentów;
- Rejestrację pacjenta bez konieczności wizyty w szpitalu;
- Udostępnienie pacjentom własnej elektronicznej dokumentacji medycznej;
- Elektroniczny obieg wymiany informacji pomiędzy pacjentem, a lekarzem.
Cel główny projektu realizuje założenia Osi Priorytetowej II Cyfrowe Śląskie, działanie 2.1. Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych, którego celem jest: Większa dostępność e-usług publicznych.
W raciborskim szpitalu dokumentacja medyczna wypełniana była dotąd ręcznie w postaci formularzy papierowych lub elektronicznie w systemie informatycznym i następnie drukowana, czyli w całości prowadzona jest w postaci papierowej. Wdrożony przed laty system informatyczny HIS nie posiada funkcjonalności niezbędnej do wytwarzania, przechowywania i udostępniania elektronicznej dokumentacji medycznej. Szpital nie posiadał odpowiedniego oprogramowania i sprzętu przeznaczonego do skanowania dokumentacji medycznej pacjenta w postaci wydajnych i przystosowanych do pracy z dużym obciążeniem skanerów zintegrowanych z system HIS oraz REDM, dzięki którym możliwe jest ucyfrowienie dokumentacji pacjentów wytworzonej w postaci papierowej (zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej, dostarczonej przez pacjenta). Szpital nie posiadał również systemu informatycznego umożliwiającego pacjentom samodzielną rezerwację terminu wizyty poprzez sieć Internet.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz