Przyznano kolejne tytuły Polska Marka Turystyczna. Jedna dla Śląska
27 lutego w Hotelu Arche w Warszawie kolejnym Laureatom przyznano tytuł Polska Marka Turystyczna. To prestiżowe wyróżnienie, którego inicjatorem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki realizowane jest wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną.
Kluczową ideą przedsięwzięcia Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu profesjonalnie zarządzanych, najbardziej atrakcyjnych regionów Polski, w których wysoka jakość świadczonych usług, bez trudu identyfikowalna przez turystów, zachęca do odwiedzenia tych miejsc. Naturalne walory przyrodnicze i turystyczne w połączeniu z poziomem obsługi to fundament do tworzenia silnych marek. Jednocześnie, oferta opracowana na bazie zasobów marki powinna odpowiadać oczekiwaniom odwiedzających. Niezwykle istotne pozostaje kompleksowe zarządzanie obszarem recepcyjnym, które umożliwia spójną linię marketingowego przekazu.
Przedsięwzięcie zostało uwzględnione w Portfelu Projektów Strategicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, co potwierdza wysoką rangę tej inicjatywy.
Uroczystość wręczenia tytułów PMT poprzedziła konferencja, w której udział wzięli przedstawiciele Regionalnych Organizacji Turystycznych. Zaprezentowano na niej m.in. kluczowe działania promocyjne ROT w roku 2024 oraz „Źródła informacji o Funduszach Europejskich". Zgromadzeni goście wysłuchali także wykładu „Potęga Marki w Turystyce" dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UE we Wrocławiu.
Tegoroczną edycję Projektu Polskie Marki Turystyczne podsumował i uzasadnił wybór członek Kapituły Adam Mikołajczyk, prezes Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Do trzeciego naboru napłynęło 27 zgłoszeń, szesnaście z nich uzyskało ponad 50 punktów. Rywalizacja między podmiotami była bardzo wyrównania. Ostatecznie Kapituła przyznała 3 nowe tytuły.
O samym projekcie Polskich Marek Turystycznych, jak i o dotychczasowych laureatach mówił także wicedyrektor Departamentu Turystyki MSiT Bartłomiej Karolczyk.
Do członków poprzednich edycji, którymi są: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, EnoTarnowskie i Jura Krakowsko-Częstochowska dołączyły: Sopot, Roztocze oraz Kraina Górnej Odry. Wyróżnienia nowym markom wręczyli sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Piotr Borys oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke, a ceremonię prowadziła Jolanta Grus – kierownik Biura Rzecznika ds. Kontaktu z Mediami POT.
Marka Kraina Górnej Odry to jedno z tych miejsc, które zachwycają swoją różnorodnością przyrody, bogatą historią i kulturalnym dziedzictwem. Położona jest w województwie śląskim, na granicy z Republiką Czeską i województwem opolskim. Ta malownicza kraina oferuje wiele przyciągających turystów atrakcji. Już samo określenie „kraina” kojarzy się w języku polskim z czymś bardzo pozytywnym. Bo przecież jest : „kraina mlekiem i miodem płynąca”, „kraina szczęśliwości”, „kraina dzieciństwa” czy nawet „kraina baśni”. Kryje w sobie również jakiś pierwiastek tajemniczości, co z turystycznego punktu widzenia z pewnością stanowi zachętę do jej poznania.
Udział w projekcie stwarza wiele możliwości rozwoju i promocji. Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej Laureaci włączani są w działania promocyjne prowadzone na rynku krajowym, w tym na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz mediów społecznościowych prowadzonych przez POT, mogą również skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz