Kampania inna niż wszystkie? Oni udowodnili, że można!
Kiedy wszyscy dookoła darli ze sobą koty, wypominali sobie swoje błędy, oni spotykali się z mieszkańcami i prowadzili swoją kampanię bez atakowania innych.
Już w pierwszych dniach kampanii wyborczej Koalicja 15 października, o której mowa, zaproponowała wszystkim komitetom „PAKT O SZACUNKU WYBORCZYM”. Chcieli kampanii wspierającej, budującej i pozytywnej, którą konsekwentnie prowadzili. Nie spotkało się to z zainteresowaniem innych kandydatów, ale też nie wpłynęło na zmianę myślenia członków list Koalicji 15 października.
W kolejnych dniach kampanii zaproponowali briefingi wyborcze, w których mówili o realnych problemach miasta i powiatu. Mogliśmy usłyszeć o schronisku i potrzebie jego otwarcia na wolontariuszy, o pustym placu w sercu Raciborza, który wymaga zielonego przearanżowania, o potrzebie zmian w finansowaniu sportu, o planie dla oświaty, który powinien obowiązywać na kilka lat do przodu, reagując na kształt demografii w mieście. Koalicja 15 października mówiła w trakcie swojej kampanii o Zamku Piastowskim, pracach powiatu, odblokowaniu środków z KPO i remontach dróg. Usłyszeliśmy także o potrzebach seniorów i młodzieży, a o przedsiębiorcach mogliśmy usłyszeć na wczorajszej konferencji. Na ich listach Koalicji 15 Października są: działacze, doświadczeni samorządowcy, a także ci, którzy do polityki dopiero wchodzą, z wielką kreatywnością i zapałem. Jak widać mają pomysł na miasto i powiat.
W trakcie trwania kampanii poświęcali się pracy charytatywnej, odsuwając wybory na drugi plan. Kolejny już raz zorganizowali świąteczną akcję pt. „Podaj prezent”, w której Raciborzanie mogli zostawiać prezenty od zajączka potrzebującym. Po nocach dzielnie piekli ciasta dla osób w kryzysie bezdomności. Prowadzili zbiórkę używanych zabawek, po to, by sprzedać je na stoisku charytatywnym, a cały zysk przeznaczyć na rehabilitację poszkodowanej w wypadku kobiety. Oni nie tylko prowadzili kampanię, oni podczas jej trwania działali i nie zapomnieli o swoich zobowiązaniach względem mieszkańców.
To była kampania pozytywna, ciekawa, merytoryczna i pełna działań. Przede wszystkim skierowana do ludzi, a nie przeciw nim. Oby było więcej takich w naszym mieście!
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.