Uwaga! Przestępcy podszywają się pod pracowników urzędów skarbowych
Resort finansów ostrzega przed nasilającymi się próbami oszustw, w których przestępcy podszywają się pod pracowników urzędów skarbowych. Otrzymujemy sygnały o manipulacjach oraz próbach wyłudzenia pieniędzy pod pretekstem konieczności dokonania wpłaty na konto urzędu skarbowego.
Jak działają oszuści?
Oszuści kontaktują się z podatnikami, podając się za pracowników urzędów skarbowych. Żądają oni dokonania płatności podatku poprzez bankomat lub wpłatomat za pomocą systemu BLIK. Takie żądania są próbą wyłudzenia i nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi procedurami urzędów skarbowych.
Ważne przypomnienie
Pracownicy administracji skarbowej nigdy nie dzwonią do podatników z żądaniem dokonania płatności za pomocą BLIK. Płatności podatkowe z użyciem BLIK są możliwe wyłącznie w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) oraz w usłudze Twój e-PIT. Każdy inny sposób żądania takiej płatności jest próbą oszustwa.
Co robić w przypadku podejrzanego kontaktu?
- Zachowaj szczególną ostrożność.
- Nie podejmuj pochopnych decyzji.
- Nie dokonuj żadnych płatności za pomocą BLIK poza serwisem e-US i Twój e-PIT.
- Jak płacić podatki bezpiecznie?
Podatnicy mogą opłacać swoje zobowiązania podatkowe za pomocą systemu BLIK, wyłącznie po zalogowaniu się do serwisu e-Urząd Skarbowy lub w usłudze Twój e-PIT. Płatności te są bezpieczne i nadzorowane przez Krajową Administrację Skarbową.
Co robić po próbie oszustwa?
Zachęcamy do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich oszukańczych domen, SMS-ów i innych incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem. Zgłaszanie takich prób pomaga w walce z cyberprzestępczością i chroni innych użytkowników przed podobnymi oszustwami.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz