Przy szkole w Studziennej powstanie Ekopracownia pod chmurką
Pracownia Natury: Zielone Wędrówki - taką nazwę otrzymała, mająca powstać już wkrótce w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4, Ekopracownia pod chmurką, na którą pozyskano dofinansowanie.
W ramach konkursu Ekopracownia pod chmurką 2024, ZSP nr 4 w Studziennej zyskał dofinansowanie w wysokości 70 000 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wkład własny wynosi 17 500 zł.
W ubiegły piątek (6.09.2024r) na Stadionie Śląskim w Chorzowie, nastąpiło uroczyste rozstrzygnięcie konkursu, podczas którego symboliczną tabliczkę informującą o uzyskanym dofinansowaniu odebrali I Zastępca Prezydenta Miasta Racibórz Michał Kuliga oraz Dyrektor ZSP nr 4 Ilona Fichna.
Dobrze wyposażona pracownia
Planowana pracownia ma być wyjątkowym miejscem, które zachęci uczniów do nauki poprzez eksplorację i zabawę na świeżym powietrzu. Ma ona na celu stworzenie przyjaznej przestrzeni, która wspierać będzie rozwój dzieci w różnych obszarach.
W pracowni znajdą się:
1. Budka lęgowa dla ptaków
Zapewnienie bezpiecznego schronienia dla ptaków, zintegruje uczniów z lokalnym ekosystemem. Poprzez takie działanie uczniowie zostaną zachęceni do obserwacji i poznawania różnych gatunków ptaków oraz ich zachowań. W ten sposób pozyskają oni wiedzę na temat znaczenia ochrony środowiska dla zachowania różnorodności biologicznej, a także rozwiną empatię i odpowiedzialność za otaczający świat naturalny.
2. Wiata edukacyjna
Stworzenie przestrzeni do prowadzenia zajęć dydaktycznych na świeżym powietrzu, sprzyja nauce w naturalnym otoczeniu. Umożliwi ona integrację uczniów z otaczającą przyrodą poprzez obserwację i badania. Wiata będzie miejscem organizacji wykładów, prezentacji i warsztatów na temat ochrony środowiska i przyrody.
3. Ławki
Zapewnią uczniom wygodne i stabilne miejsce do odpoczynku i nauki na świeżym powietrzu. Umożliwią również nauczycielom przeprowadzenie lekcji na zewnątrz, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu uczniów.
4. Ławostoły z grami edukacyjnymi
Nauka poprzez zabawę, rozwijając umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości i współpracy, jest o wiele bardziej angażująca.
5. Ul edukacyjny
Dzięki niemu uczniowie dowiedzą się o roli pszczół w ekosystemie oraz znaczeniu pszczelarstwa dla ludzkości.
6. Ścieżka sensoryczna/zmysłów
Zachęcanie do eksploracji przyrody za pomocą zmysłów, rozwija percepcję i koncentrację.
7. Zieleń i ścieżki
Stworzenie harmonijnej i relaksującej przestrzeni będzie sprzyjała nauce oraz poprawie samopoczucia, a zachęcanie do spacerów i aktywności na świeżym powietrzu, wpłynie korzystnie na zdrowie psychiczne i fizyczne uczniów.
8. Stacja meteorologiczna
Umożliwi pozyskanie wiedzy na temat podstawowych pojęć i zjawisk związanych z pogodą i klimatem, oraz prowadzenie obserwacji i pomiarów meteorologicznych przez uczniów.
9. Terenowa gra edukacyjna
Taka gra rozwija umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz współpracy w formie interaktywnej zabawy. Integruje ona również wiedzę z różnych dziedzin, takich jak biologia, geografia i ekologia.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz