Trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego w Miedoni [FOTO]
- Inwestycję za ponad 9,2 mln zł zrealizuje firma Burda z Zimnej Wódki. To kolejna inwestycja realizowana dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Budowa ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz ostrzegawczych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych poprawi bezpieczeństwo i zwiększy komfort korzystania z drogi - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyznaczenie nowych przejść dla pieszych – wraz z ich oświetleniem – umożliwi bezpieczne przekraczanie jezdni. Zastosowanie kompleksowych rozwiązań inżynierskich przyczyni się do ograniczenia liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych oraz ich skutków — w szczególności z udziałem pieszych i rowerzystów. Inwestycja obejmuje odcinek DK45 o długości prawie 1,5 km zlokalizowany w południowej części wsi Rudnik i w północnej części Raciborza.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji zaprojektowano budowę ciągu pieszo-rowerowego po lewej stronie DK45 na odcinku ul. Kwiatowej i częściowo ul. Kozielskiej oraz budowę chodnika w obrębie zatok autobusowych, przebudowę istniejących zatok autobusowych w rejonie skrzyżowania z ul. Podmiejską oraz budowę dwóch nowych zatok autobusowych. Część z nich będzie oświetlona. Wybudowana zostanie także kanalizacja deszczowa. Tam, gdzie uzbrojenie terenu (przebudowa napowietrznej linii niskiego napięcia wraz z oświetleniem ulicznym) będzie kolidowało z inwestycją, wykonana zostanie przebudowa.
Program Inwestycji
Ostateczny kształt Programu Inwestycji został uzgodniony 13 lipca 2023 r. aneksem nr 1 przez Ministra Infrastruktury. Inwestycja jest zrealizowana w formule: Buduj. Jej głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarówno pieszych, jak i kierowców. Wykonawca ma 12 miesięcy na zakończenie prac.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.
Źródło finansowania
Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych, będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz