Problemy z hałasem na ul. Podwale. Prezydent zradził radnemu, jaki ma pomysł na rozwiązanie problemu
Nadmierny hałas drogowy na ul. Podwale, szczególnie w weekendy, stał się tematem dyskusji - w formie interpelacji i odpowiedzi - pomiędzy radnym Alanem Wolnym a prezydentem Raciborza Jackiem Wojciechowiczem. Choć wyniki badań wskazują, że poziom hałasu nie przekracza dopuszczalnych norm, zaplanowane działania mogą poprawić komfort mieszkańców w tej okolicy.
Radny Alan Wolny, przyłączając się do głosów mieszkańców, zwrócił się z zapytaniem do prezydenta Raciborza o rozwiązania dotyczące nadmiernego hałasu drogowego na ul. Podwale, szczególnie od strony ronda im. Żołnierzy Niezłomnych. Mieszkańcy zauważyli, że hałas jest szczególnie dokuczliwy w piątki i soboty. Radny zasugerował możliwość zbadania poziomu hałasu oraz podjęcia działań strukturalnych, które mogłyby rozwiązać problem.
Prezydent Jacek Wojciechowicz odpowiedział na interpelację, podkreślając, że w 2022 roku wykonano opracowanie dotyczące hałasu na drogach wojewódzkich, z którego wynika, że w tym rejonie nie przekraczane są dopuszczalne wartości hałasu. Niemniej jednak, prezydent zauważył, że zmniejszenie natężenia hałasu w okolicy Placu Mostowego będzie możliwe jedynie przez ograniczenie liczby poruszających się pojazdów. Jako jedno z rozwiązań, wskazał na planowane obwodnice Raciborza, w tym północno-zachodnią obwodnicę miasta.
Dodatkowo, prezydent zaproponował, aby w ramach kompleksowego remontu nawierzchni ronda im. Żołnierzy Niezłomnych, zastosowana została cicha nawierzchnia, podobna do tej użytej na ul. Bosackiej i Rybnickiej, co ma przyczynić się do zmniejszenia hałasu.
Radny Wolny podziękował za odpowiedź, sugerując dodatkowo rozważenie wprowadzenia ograniczenia prędkości oraz odpowiednich znaków drogowych w celu dalszego ograniczenia hałasu.
Prezydent wskazał, że temat ten był omawiany na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która wydała negatywną opinię na temat wprowadzenia takich ograniczeń. Ulica Podwale, zlokalizowana w terenie zabudowanym, objęta jest już ograniczeniem prędkości do 50 km/h, a istniejące elementy infrastruktury, takie jak przejścia dla pieszych, skrzyżowania i sygnalizacja świetlna, skutecznie uniemożliwiają rozwijanie dużych prędkości.
Choć sprawa hałasu na ul. Podwale wciąż budzi kontrowersje, zapowiedziane zmiany w infrastrukturze drogowej oraz modernizacja nawierzchni mają na celu poprawę komfortu mieszkańców i dalsze zmniejszenie oddziaływania hałasu w tej okolicy.
Komentarze (38)