Innowacje w edukacji: podsumowanie projektu Erasmus+ Discover Robotics via STEM
W dniach 3–4 grudnia 2024 roku w Muslim National School w Dublinie odbyło się finałowe spotkanie w ramach projektu Erasmus+ Discover Robotics via STEM. Projekt ten, realizowany przez dwa lata, zgromadził dziewięciu partnerów z Polski, Hiszpanii, Portugalii, Danii, Islandii, Irlandii i Turcji, aby wspólnie rozwijać kompetencje cyfrowe i STEM wśród uczniów i nauczycieli. Uczestnikami są nauczyciele SP4 z Raciborza.
Nowoczesna edukacja dla każdego
Projekt miał ambitne cele: włączenie uczniów z mniejszymi szansami do edukacji, rozwijanie ich pewności siebie, umiejętności społecznych i myślenia krytycznego. Dzięki międzynarodowym szkoleniom i warsztatom uczniowie w wieku 12–15 lat mogli uczyć się programowania, robotyki i rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi.
Również nauczyciele korzystali z wymiany doświadczeń – rozwijali swoje metody pracy z uczniami, zwłaszcza w kontekście włączania grup wykluczonych, a także pogłębiali wiedzę na temat STEM i edukacji cyfrowej.
Kluczowe działania i rezultaty
Podczas projektu odbyło się wiele warsztatów w krajach partnerskich, w tym w Hiszpanii, Portugalii i Danii, gdzie nauczyciele i uczniowie brali udział w praktycznych zajęciach z programowania i robotyki. Stworzono również innowacyjną aplikację mobilną RunYours, która wspiera naukę STEM w praktyce.
Uczniowie zyskali umiejętności cyfrowe, lepszą motywację do nauki oraz zdolności współpracy. Nauczyciele natomiast mogli poznać innowacyjne metody nauczania i lepiej zrozumieć, jak wspierać różnorodne potrzeby edukacyjne swoich podopiecznych.
Międzynarodowa współpraca i nowe wyzwania
Projekt był także okazją do wymiany doświadczeń między szkołami i organizacjami z różnych krajów. Poznanie systemów edukacji i metod pracy w innych krajach było niezwykle inspirujące dla każdego z partnerów projektu.
Pomimo wyzwań jakie stawia przed nami nowoczesna technologia, projekt zakończył się sukcesem, a jego rezultaty są widoczne nie tylko wśród uczniów i nauczycieli, ale także w lokalnych społecznościach.
Przyszłość edukacji
Discover Robotics via STEM to przykład, jak skutecznie łączyć nowoczesne technologie z edukacją i włączać młodzież w rozwój umiejętności przyszłości. Dzięki takim inicjatywom uczniowie zyskują narzędzia, które pomogą im w karierze zawodowej, a szkoły rozwijają nowoczesne i inkluzywne podejście do nauczania.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany