Sztuka emocji – młodzież z Raciborza uczy, jak radzić sobie z uczuciami
Uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w Raciborzu stworzyły projekt, który uczy, jak zdrowo wyrażać emocje. Warsztaty, działania artystyczne i koncert finałowy to tylko część ich inicjatywy w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.
Społeczeństwo coraz częściej zmaga się z problemem zdrowego wyrażania emocji. W obawie przed oceną wielu ludzi zamyka się w sobie, tłumiąc uczucia. Uczennice II LO w Raciborzu – Maja Lubaszka, Julia Mysz, Antonina Sedlaczek i Milena Neugebauer – postanowiły zmierzyć się z tym wyzwaniem. Realizują projekt „Sztuka emocji” w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, który ma pomóc mieszkańcom Raciborza lepiej radzić sobie z emocjami i stresem.
Ich działania rozpoczęły się od warsztatów dla dzieci. Pierwsze spotkanie odbyło się 17 grudnia 2024 roku w Szkole Podstawowej nr 13 w Raciborzu. Trzecioklasiści poznali podstawowe emocje i sposoby ich wyrażania, a także uczestniczyli w kreatywnych ćwiczeniach, takich jak kalambury emocji czy analiza uczuć wywołanych muzyką. Zajęcia pozwoliły dzieciom lepiej zrozumieć swoje uczucia i nauczyć się zarządzać nimi w codziennym życiu.
– To był świetny dzień! – podsumowuje Milena Neugebauer, jedna z organizatorek.
Projekt „Sztuka emocji” nie ogranicza się tylko do warsztatów. W planach są także wieczór otwartego mikrofonu i koncert finałowy, który podsumuje wszystkie działania zespołu. Na Instagramie (@sztukaemocji_zwzt) publikowane są prace artystyczne uczestników – obrazy, wiersze i piosenki, które pokazują, jak różnorodne mogą być sposoby wyrażania uczuć.
Nad projektem czuwają nauczycielki Judyta Bortel i Renata Dradrach-Szweda, które wspierają uczennice w realizacji ambitnych planów.
– Chcemy pokazać, że emocje są piękne i warto je odkrywać – podkreślają inicjatorki projektu.
Dzięki ich zaangażowaniu Racibórz ma szansę na zmiany, które pomogą mieszkańcom lepiej rozumieć i wyrażać swoje uczucia.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany