Były prezydent pyta, kto poniesie koszty związane z uszkodzeniem choinki
Interpelacja radnego Dariusza Polowego wpłynęła do Biura Rady Miasta 2 stycznia.
- W związku z zapytaniami mieszkańców zwracam się o wyjaśnienie poniższych wątpliwości i odpowiedzi na pytania: 31 grudnia 2024 doszło do pożaru choinki ustawionej na zlecenie Prezydenta Miasta Jacka Wojciechowicza. Choinka została wynajęta na czas świąteczny. Proszę o informację czy choinka była ubezpieczona i jeżeli tak to przez kogo i na jaką kwotę oraz na jakie ryzyka. Jaka jest kwota strat związanych pożarem i uszkodzeniem ww. choinki. Proszę o informację kto poniesie koszty związane z uszkodzeniem tejże choinki. Proszę o udostępnienie umowy na wynajęcie ww. choinki - pyta Polowy.
- Miasto nie poniesie żadnych kosztów. Ubezpieczenie było po stronie wykonawcy - powiedział nam Rafał Krzyżok z Biura Prezydenta Miasta.
Do zdarzenia doszło tuż po północy 1 stycznia. Strażacy przyjęli zgłoszenie o godz. 0.06. Szybko dojechali na miejsce i ugasili pożar. Straty oszacowali na 30 tys. zł.
Policja wykluczyła celowe podpalenie. Do zaprószenia ognia doszło wskutek odpalania fajerwerków. Nie ustalono, kto doprowadził do pożaru.
Wzór umowy [pobierz] związanej z zamówieniem na wynajem wraz z montażem i demontażem dekoracji świątecznych: nasłupowych (40 szt.), sztucznej choinki (wys. 13 metrów), napisu „I ♥ Racibórz” dostępny jest od 15 listopada w biuletynie informacji publicznej w materiałach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
Komentarze (41)