Racibórz podpisuje się pod inicjatywą reaktywacji linii do Głubczyc
Kolej wraca do łask. Od kilku dekad obserwujemy coraz bardziej rosnące zainteresowanie tym środkiem lokomocji. Pociągi są bardziej ekologiczne, mogą „zabrać na pokład” o wiele więcej pasażerów niż prywatne samochody. Kolej bywa też szybsza, nie generuje korków i wydaje się być komfortową i tanią alternatywą wobec samochodu.
Racibórz wspiera wysiłki gminy Głubczyce, które są jedyną stolicą powiatu w województwie opolskim, z której nie można dojechać koleją do żadnej innej miejscowości w Polsce. Dla Głubczyc priorytetem jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii Racibórz – Baborów – Głubczyce nr 177 o długości 37,7 km oraz linii 294 Głubczyce – Racławice Śląskie o długości 15,35 kilometra. Samorządowcy z Głubczyc podnoszą argument, że mieszkańcy są zdani na transport kołowy, co bardzo mocno ogranicza im dostęp do większych ośrodków miejskich, instytucji kultury, szkół, uczelni i centrów medycznych. Ponadto głubczycki magistrat uskarża się na to, że brak ruchu kolejowego na tej trasie utrudnia konkurencyjność przedsiębiorców z tego regionu.
Dla Raciborza sprawa ta jest również niezwykle ważna, bo wielu mieszkańców powiatu głubczyckiego i gminy Pietrowice Wielkie korzysta z raciborskiej infrastruktury. Wielu znalazło tu pracę i posyła tu swoje dzieci do szkoły. Mieszkańcy powiatu głubczyckiego studiują także w naszej PWSZ. Również raciborzanie pracują w tym regionie, np. w firmie Eko – Okna i przywrócenie ruchu pasażerskiego do Pietrowic Wielkich, w których niestety pociągi pasażerskie nie zatrzymują się na tamtejszym dworcu kolejowym od kilkunastu lat wydaje się być ważkim argumentem.
Z tego powodu Miasto Racibórz podpisało się pod apelem samorządowców głubczyckich do Ministra Inwestycji i Rozwoju oraz PKP Polskich Linii Kolejowych, w którym wnioskują o rewitalizację linii kolejowych nr 177 i 294, na których ruch pasażerski został wstrzymany w 2000 roku. Samorządy regionu podnoszą również, że nieużywana dzisiaj linia konserwowana jest przez entuzjastów kolei (Stowarzyszenie TEK) i że jej uruchomienie będzie opłacalne nie tylko społecznie, ale także finansowo.
#um
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany