PKP chce zlikwidować przejazd kolejowy w ciągu ulicy Łąkowej!
Ma do tego dojść w ramach przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków.
Inwestycja to część większego projektu pod nazwą "Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)". PKP PLK wybrały już wykonawcę dokumentacji projektowej. Firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy ma na to czas do końca października tego roku. Koszt to 3 493 200 zł.
- W ramach zadania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwróciły się z propozycją do Urzędu Miasta w Raciborzu dotyczącą likwidacji przejazdu na ulicy Łąkowej w Raciborzu. PLK zaproponowały budowę podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w miejsce przejazdu oraz przebudowę pozostałych obiektów inżynieryjnych w granicach stacji Racibórz. Aktualnie prowadzimy rozmowy z Urzędem Miasta w Raciborzu w celu uzgodnienia tej sprawy - informuje nas Katarzyna Głowacka, specjalista Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W ratuszu potwierdzają, że rozmowy trwają. PKP PLK zapewnia, że tranzyt przez Racibórz ma się odbywać poprzez istniejące wiadukty, w tym przy Eichendorffa. Mają być pogłębione i umożliwić przejazd pojazdów o wysokości 4,5 metra. W przypadku Bosackiej-Rybnickiej PKP musi się porozumieć z Zarządem Dróg Wojewódzkich, który ma już Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) - modernizację DW 935 od Ronda Solidarności wzdłuż Reymonta, pl. Mostowego, Bosackiej w kierunku Kornowaca.
Dodajmy, że oprócz samej stacji Racibórz, przebudowana zostanie infrastruktura na odcinku ok. 2,5 km. Sam wjazd na stację od strony Kędzierzyna-Koźla/Rybnika zostanie przebudowany w sposób pozwalający podnieść prędkość wjazdową w perony stacyjne. Poprawione zostaną łuki i rozjazdy dostosowując je do prędkości od 60 km/h do 80 km/h oraz skrajnie torów. Z tego powodu zburzony zostanie budynek nastawni Ra1 a początek krawędzi peronowej zostanie przesunięta o ok. 50 m. Z planów projektowych wynika że do wyburzenia są też nastawnie Ra2, Ra11 i RA. Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych dla pociągów osobowych – 120 km/h i pociągów towarowych – 100 km/h. Mimo ograniczenia do 120 km/h, cała infrastruktura w kierunku Chałupek będzie i jest obecnie przygotowywana do parametrów 160 km/h, które w przyszłości może będą wprowadzone.
Plan Transportowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa zakłada kursowanie od 2 do nawet 4 par całorocznych pociągów dalekobieżnych kończących swój bieg w Raciborzu, dlatego peron II wydłużony zostanie z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m.
Długość peronu I zakłada się na 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnej (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.
Przy peronie na torze zakończonym kozłem oporowym przewiduje się obsługę potencjalnych pociągów regionalnych z kierunku Głubczyce/Racławice Śląskie (strona południowa). To dobra wiadomość, jeśli w projekcie wspomina się o kierunku w którym aktualnie nie odbywa się ruch pociągów pasażerskich.
(waw), Łukasz Bordo/silesiainfotransport.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany