Od etatu do własnej firmy, czyli jak stworzyć biznes i znaleźć klientów?
Decyzja o rezygnacji z etatu, czyli stałej pensji i dodatkowych profitów jest jedną z najtrudniejszych, przed jaką stają osoby, chcące diametralnie zmienić swoje dotychczasowe zawodowe życie. Mnożą się wątpliwości i pytania, a poczucie stabilizacji, jakie daje zatrudnienie na umowę o pracę, blokuje często zrobienie kroku naprzód. Jak przejść przez ten proces bezboleśnie i zbudować własną firmę?
Wszystkie za i przeciw
Pierwszą rzeczą, o jakiej trzeba pomyśleć, jest zbilansowanie tak zwanych plusów i minusów zmiany pracy. Pod uwagę warto wziąć wszystkie aspekty, zarówno finansowe, rodzinne, jak i osobiste. Dopiero rzetelna analiza swojej sytuacji oraz możliwości, jakie otwiera własna firma, pozwoli na podjęcie słusznej decyzji, w którym kierunku warto pójść.
Istotnym elementem etapu analitycznego jest określenie profilu swojej przyszłej działalności, aby była zgodna z zainteresowaniami, wykształceniem i umiejętnościami. Dużo łatwiej bowiem budować silny biznes, jeśli jego fundamenty oparte są o dotychczas zdobytą wiedzę czy posiadane już know-how.
Biznesplan
Nieodłącznym elementem tworzenia firmy – niezależnie od jej wielkości oraz zakresu działania – jest rzetelnie przygotowany biznesplan, który pozwoli precyzyjnie oszacować początkowe nakłady, koszty stałe oraz – co najważniejsze – przewidywane przychody. Tu dobrze jest zachować dużą ostrożność, aby szacunki nie były wynikiem naszych życzeń czy marzeń, ale odzwierciedlały rzeczywiste wyliczenia matematyczne.
Z przychodami nierozłącznie wiąże się pozyskiwanie klientów, dlatego też w przewidywanych kosztach należy ująć kwoty przeznaczone na reklamę, czy dotarcie do potencjalnych odbiorców. O wysokości tych wydatków decyduje zakres działalności, jaki chcemy prowadzić, a także konkurencja na rynku. Zasada jest prosta – im silniejsza i bardziej rozbudowana konkurencja, tym większy wysiłek powinniśmy włożyć w rozpropagowanie naszego biznesu.
Poszukiwanie klientów
Reklama to jeden z filarów budowania silnego biznesu. Nie można jednak czekać na kontakt ze strony osób zainteresowanych naszymi usługami, ale próbować samodzielnie dotrzeć do wytypowanego grona odbiorców. Jak tego dokonać? Najprostszą receptą jest wykorzystanie tego, co jest dostępne od ręki, czyli potencjału internetu. Własna strona jest podstawowym nośnikiem informacji o marce, ale wirtualna przestrzeń daje znacznie więcej.
Skorzystanie z opcji, jakie dają portale ogłoszeniowe – https://www.oferent.com.pl – to prawdziwy krok milowy w poszukiwaniu klientów. Wystarczy zarejestrować się na stronie i skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, by zamieścić indywidualny anons, zachęcający do wybrania naszej firmy. Dlaczego rozwiązanie to jest skuteczne? Ponieważ portal dociera do tysięcy osób, poszukujących wykonawcy konkretnych usług.
Własna firma, szczególnie dziś, gdy wiele biznesów przeniosło swą działalność do sieci, wydaje się ogromnym wyzwaniem. Największą bolączką początkujących przedsiębiorców jest bowiem pozyskanie klientów, bez których przecież nie można funkcjonować. Planując uruchomienie własnej firmy, warto skorzystać z opcji, jakie daje portal https://www.oferent.com.pl, umożliwiający skorzystanie z naszej oferty tysiącom użytkowników. To doskonałe uzupełnienie tradycyjnych metod rozwoju biznesu, pozwalające szybko zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Jako wykonawcy warto sprawdzić także już przygotowane oferty przetargów i zleceń, które czekają w serwisie.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.