Fotografia korporacyjna, która przedstawi zespół pracowników od najlepszej strony

Popularność fotografii korporacyjnej rośnie, gdyż coraz większa ilość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że największą siłą ich firm są pracownicy. Dzięki fotografii korporacyjnej można zaprezentować swój zespół potencjalnym klientom, oddać jego pozytywną energię.
Dlaczego fotografia korporacyjna przynosi korzyści firmie?
Współcześnie niemal każda firma, która chce zaistnieć na rynku musi zbudować swoją własną witrynę internetową. Przedsiębiorczy Polacy są tego świadomi, co sprawia, że każdego miesiąca powstaje ogromna ilość stron internetowych. Niestety często są one do siebie bardzo podobne i niewiele mówią o firmie potencjalnemu klientowi. Fotografia korporacyjna pomaga to zmienić. Jest ona w stanie przedstawić od najlepszej strony to co najcenniejsze w każdym przedsiębiorstwie – zespół pracowników.
Przedsiębiorca myślący o stworzeniu strony internetowej swojej działalności powinien postawić się na miejscu potencjalnego odbiorcy swoich usług. Współczesny konsument często może przebierać w ofertach firm oferujących podobne produkty i usługi. Trudno jest dokonać wyboru, kiedy nic nie wiemy o danej firmie. Sytuacja staje się o wiele prostsza, kiedy możemy dowiedzieć się czegoś więcej o jej właścicielu i pracownikach. Jako, że człowiek dokonuje ocen bardzo szybko (o tym, czy uznamy kogoś za wiarygodnego i godnego zaufania decydują często pierwsze sekundy). Dobre zdjęcie prezentujące zespół pracowników może wystarczyć do podjęcia współpracy.
Oczywiście, żeby w pełni czerpać z możliwości fotografii korporacyjnej potrzebny jest nam profesjonalny fotograf specjalizujący się w robieniu tego typu zdjęć. Musi on posiadać nie tylko umiejętności techniczne i odpowiedni sprzęt, ale też ogromną wiedzę i doświadczenie, które umożliwiają spełnienie oczekiwań klientów działających w różnych branżach.
Jak wygląda sesja u fotografa korporacyjnego?
Nazywam się Krzysztof Zaleski i od wielu lat specjalizuję się w fotografii korporacyjnej. Z mojego doświadczenia wynika, że ludzie obawiają się profesjonalnej sesji u fotografa. Ogromna część z nas uważa się za osoby niefotogeniczne. Pozowanie do zdjęć wydaje się nam czymś przykrym, gdyż sesja może uwydatnić nasze wady. Zapewniam moich klientów, że nie ma to nic wspólnego z prawdą. Złe doświadczenia niemal w stu procentach wynikają z korzystania z usług kiepskich fotografów. Niestety w Polsce nie ma regulacji prawnych dotyczących wykonywania zawodu fotografa. Zdjęcia może robić każdy, kto posiada odpowiedni sprzęt.
Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z usług danego fotografa jest to tylko i wyłącznie jego winą. Prawdziwy fotograf korporacyjny jest w stanie zrobić dobre zdjęcie każdemu (w tym również osobie, która uważa się za niefotogeniczną).
Fotografia korporacyjna to coś więcej niż fotografia
Błędem części osób jest zgłaszanie się po zdjęcia korporacyjne do pierwszego lepszego salonu fotograficznego. Należy mieć świadomość, że fotografia korporacyjna to coś więcej niż fotografia. Przeciętny fotograf (nawet taki, który ma dobrze rozwinięty zmysł estetyczny) może mieć problem ze stworzeniem fotografii uwydatniającej najlepsze cechy zespołu pracowników. Nie posiada on bowiem wiedzy i doświadczenia. Często nie zdaje sobie sprawy jakie standardy obowiązują w różnych branżach.
Fotografia korporacyjna ma za zadanie nie tylko przedstawić cechy fizyczne osób pracujących w naszej firmie. Jej zadaniem jest pokazanie zespołu od jak najlepszej strony, uwydatnienie jego najmocniejszych cech. Fotograf korporacyjny zwraca uwagę na postawę ciała, mimikę, ale także ubiór, otoczenie, a nawet drobne pozornie nieistotne akcesoria, które są dopełnieniem całości.
Specjalista od fotografii korporacyjnej musi również posiadać rozwinięte umiejętności interpersonalne. Z własnego doświadczenia wiem, że zrobienie dobrego zdjęcia jest możliwe jedynie wówczas, gdy wyeliminuje się stres. Bardzo ważna jest atmosfera w studiu fotograficznym. Osoba fotografowana musi poczuć się swobodnie, a jest to możliwe tylko wówczas, gdy w pełni zaufa fotografowi.
źródło: https://krzysztofzaleski.com/fotografia-korporacyjna/
Zdjęcie: Andrzej Kotfis Dyrektor Sprzedaży do Klientów SME i SOHO Orange Polska, autor Krzysztof Zaleski
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany