Pokazano warianty przebiegu wschodniej obwodnicy Raciborza
Dziś poznali je radni, wkrótce materiał będzie konsultowany z mieszkańcami - od pandemii zależy czy bezpośrednio czy w formie zdalnej. Władze muszą wybrać jeden z czterech wariantów.
Urząd Miasta, przypomnijmy, zlecił w zeszłym roku przygotowanie dokumentacji koncepcyjno – środowiskowej dla wschodniej obwodnicy Raciborza. Chodzi o odcinek od DK 45 na wysokości Sudoła i Studziennej wzdłuż Płoni do ul. Piaskowej. Opracowanie projektowe obejmuje m.in.:
- opracowanie studium korytarzowego;
- opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego;
- przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia;
- przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Opracowania winny zostać wykonane zgodnie z obowiązującymi w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad standardami. Przygotowuje je Biuro Konsultingowo – Doradcze EUROEKSPERT dr inż. Jacek Seweryński z Wymysłowa za cenę 491 077,50 zł. Dziś dr Seweryński przedstawił cztery warianty trasy. Jeden z nich musi być wybrany do dalszych prac projektowych.
Obwodnica Raciborza jest na rządowej liście rezerwowej. Dysponując jednak dokumentacją, jak przekonywał wiceprezydent Dominik Konieczny, jest szansa, że znajdzie się na podstawowej. Miasto bierze na siebie prace koncepcyjno-dokumentacyjne, finansowanie zaś rząd poprzez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Kiedy można liczyć na wbicie pierwszej łopaty? Jak dodał wiceprezydent, realna jest przyszła kadencja samorządu 2023-2028. Również projektant założył ukończenie I etapu w 2028 r. W drugim proponuje przedłużenie i włączenie do obwodnicy ul. Łąkowej. W każdym z wariantów konieczne będzie wybudowanie mostu.
Rekomendacja projektanta to wariant 2A, ew. 2B. Nie zaleca wariantu czerwonego jako generującego najwięcej konfliktów społecznych.
Materiały źródłowe do pobrania
Przebieg wariantów (11,6 MB)
Komentarze (0)
Dodaj komentarz