Krótkie posiedzenie komisji finansów
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów obradowała wczoraj, 22.02., krótko, poświęcając więcej uwagi jedynie gospodarce odpadami.
W poniedziałek, 22 lutego w sali kolumnowej raciborskiego magistratu zaplanowano XXV posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów. Jej członkowie pochylili się nad projektami uchwał ważnych dla miasta i jego mieszkańców. Program sesji dostępny tutaj.
Początkowo posiedzenie miało rozpocząć się o godzinie 14.00 lecz z powodu nie uzyskania kworum rozpoczęło się z prawie piętnastominutowym poślizgiem. – Niestety, nie mamy kworum, w związku z czym nie mogę rozpocząć posiedzenia – mówiła zastępca przewodniczącego, Anna Wacławczyk.
Pierwszą uchwałą nad jaką pochylili się radni Raciborza była uchwała budżetowa na rok 2021 wraz autopoprawką. Jej omówieniem zajęła się skarbnik miasta, Beata Koszowska-Gralak. Skarbniczka omówiła także wieloletnią prognozę finansową.
Do dyskusji jako pierwszy zgłosił się były prezydent, Mirosław Lenk. – Chciałbym zapytać o dokładny kosztorys zadania na Wiejskiej. Nie chodzi jednak o kwoty, co o zakres – mówił. – Mam ze sobą dwa kosztorysy, mogę je udostępnić, a prócz tego kopię zostawić w Biurze Rady – powiedziała B. Koszowska-Gralak, przekazując dokumenty byłemu włodarzowi.
Ostatecznie obie uchwały poddano pod głosowanie. W obu przypadkach sześciu radnych było za, a czterech było nieobecnych.
W czasie środowego posiedzenia radni zajęli się także uchwałą dotyczącą postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Do dyskusji włączył się radny Mirosław Lenk, prosząc o omówienie tabeli będącej częścią uchwały. Prezentacją danych zajęła się Mariola Wierzbicka, kierownik ds. gospodarki odpadami komunalnymi.
- Tabela którą państwo widzicie dotyczy liczby pojemników w ujęciu miesięcznym. Wiadomo jakie mamy pojemniki w systemie. Wyjściową daną jest pojemnik o pojemności 1100 litrów, w którym umieszczone odpady ważą około 200 kg. Przy wszystkich pojemnikach widoczne są też ceny za odbiór jednego. W tabeli umieszczono także zadeklarowaną ilość odbieranych odpadów według nowych deklaracji – referowała.
- Proszę mieć na uwadze fakt, że to jest tabela dotycząca tej części nieruchomości dla których właściciele złożyli deklaracje. Mówimy tu o około 360 przypadkach z ponad 700. Pozostała ilość dotyczy mniejszych podmiotów, a co za tym idzie mniejszej ilości odpadów – powiedział wiceprezydent Dominik Konieczny.
Swe zdanie wyraził także radny Mirosław Lenk. – Zakładamy, że odbieramy tyle, ile zadeklarowano i wszyscy wnoszą opłaty w terminie? – dociekał. – Dokładnie tak – odparł D. Konieczny.
Uchwałę poddano ostatecznie pod głosowanie. Siedmiu radnych było za, jeden wstrzymał się od głosu, a trzech było nieobecnych.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany