Czy własny punkt kurierski to dobry pomysł na biznes?
Rok 2020 był dla wielu branż trudny. Wszystko za sprawą obostrzeń związanych z pandemią Covid-19. Tak jak to zwykle bywa, kłopoty jednych, stwarzają szansę do rozwoju dla innych. Nie inaczej było w roku 2020. Polacy w obawie przed dużymi skupiskami ludzi w sklepach przerzucili się na zakupy internetowe. Obroty e-handlu, branży kurierskiej i stopień popularności paczkomatów biją wszelkie rekordy. W poniższym tekście postaramy się podpowiedzieć, czy warto założyć własny punkt kurierski?
Punkt kurierski to sprawdzony pomysł na biznes
Planując założyć własną firmę mamy zazwyczaj dwie opcje. Szukać pomysłu, który ma szansę przynieść nam zyski lub skorzystać z gotowych rozwiązań, które działają już na rynku. Do tych drugich należy tzw. franczyza. W Polsce działają w oparciu o nią m.in. sieć sklepów Żabka, Carrefour Express czy restauracje McDonalds. Ten model biznesu ma spore grono zwolenników z przynajmniej jednego powodu. W zamian za określoną opłatę możemy korzystać z ze sprawdzonych rozwiązań i działamy pod znanym brandem, który jest rozpoznawalny na rynku. Owa rozpoznawalność bywa kluczowa na samym początku działalności. To właśnie w ramach franczyzy powstaje obecnie najwięcej punktów kurierskich.
Czym tak naprawdę zajmuje się punkt kurierski?
Chcąc odpowiedzieć na pytanie, czy własny punkt kurierski jako pomysł na biznes ma szansę powodzenia, należy w kilku słowa przybliżyć specyfikę jego działalności. Wbrew pozorom wiele osób nie rozumie do końca zasady ich działania. W dużym uproszczeniu punkt kurierski to miejsce, w którym możemy nadać paczkę bez zbędnych formalności i czekania, aż kurier ją od nas odbierze. Możemy wybrać z usług, której firmy kurierskiej skorzystamy. Przy czym ceny w punkcie kurierskich są niższe niż pobierane za tą samą usługę bezpośrednio w firmie kurierskiej. Na tym właśnie polega cały biznes. Na pośrednictwie w sprzedaży usług kurierskich innych firm. Im więcej paczek przejdzie przez nas punkt tym większe mamy zarobki.
Czy punkt kurierski do gwarancja sukcesu?
Jak w każdym biznesie nie ma gwarancji. Wsparcie ze strony partnera, jakim jest znana na rynku marka pomaga, ale bez wytrwałości i ciężkiej pracy nawet dobry i tani kurier może nie przetrwać na rynku. Punkt kurierski działa trochę na zasadzie sklepu. Musi pozyskać pierwszych klientów, a następnie dobrą ofertą i miłą obsługą sprawić, że będą oni wracać. Sukces zależy też od lokalizacji naszego punktu. Jeśli będzie on na zaludnionym osiedlu, szansa na stałe grono klientów mocno rośnie. W tej branży, pomimo że bardzo dynamicznej tworzy się też silna konkurencja. Kto zacznie prowadzić punkt kurierski teraz, ma większe szanse na zdobycie rozpoznawalności zanim w okolicy pojawią się kolejne.
Podsumowując popularność zakupów internetowych rośnie i rosnąć będzie. Nawet po zakończeniu pandemii nie należy spodziewać się zmiany przyzwyczajeń konsumentów. Usługi kurierskie na dobre zadomowiły się w świadomości Polaków i nic nie wskazuje, aby w najbliższych latach trend ten miał osłabnąć.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany