Unieważniono przetarg na przebudowę drogi w Miedoni
150 tys. zł zamierzał przeznaczyć ratusz na przebudowę ul. Sempołowskiej w Raciborzu Miedoni wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej. Najtańszy oferent zażądał 264,8 tys. zł.
Oferta kontrolowanego przez miasto Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i tak o ponad 100 tys. zł przekroczyła kwotę zabezpieczoną na ten cel w budżecie miasta. Prezydent unieważnił więc przetarg. Teraz musi zapaść decyzja co do kolejnego przetargu i ewentualnie zwiększenia puli pieniędzy.
W ramach opracowania dokumentacji należy zaprojektować przebudowę drogi o kategorii KDW (droga wewnętrzna) o kategorii obciążeniu ruchem KR2:
- długość drogi ok. 284 m + 60m – droga boczna,
- szerokość projektowanego pasa drogowego od 4,0m do 6,0m (obejmuje jezdnię, chodnik i pobocze),
- ciąg pieszo jezdny ( szerokość jezdni 2,5m, szerokość chodnika 1,5m), jezdnia droga boczna szerokości 3,0m
- powierzchnia jezdni asfaltowej ok. 710m² – odcinek główny i 180m2 - odcinek boczny,
- powierzchnia pasa drogowego ok. 1460,0 m2,
- odwodnienie drogi powierzchniowe do istniejącej kanalizacji deszczowej,
- projekt organizacji ruchu tymczasowy i docelowy.
W ramach przebudowy należy wykonać następujące roboty:
- roboty rozbiórkowe elementów jezdni i chodników,
- roboty ziemne (koryto pod warstwy konstrukcyjne jezdni, chodników i zjazdów),
- zalecana konstrukcja jezdni ulicy (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – 5 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 7 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego – 20 cm, warstwa odsączająca z piasku – 10 cm),
- zalecana konstrukcja chodników i zjazdów indywidualnych (warstwa ścieralna z kostki betonowej – 8 cm, podsypka cementowo – piaskowa – 4 cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego – 20 cm, warstwa odsączająca z piasku – 10 cm),
- poprawa odwodnienia drogi poprzez wykonanie odpowiednich pochyleń podłużnych i poprzecznych skierowanych do istniejących wpustów ulicznych,
- wymiana elementów odwodnienia na nowe, dostosowane do ruchu ciężkiego (studzienki ściekowe betonowe fi 500 mm z osadnikami i wpustami żeliwnymi typu ciężkiego D 400, przykanaliki z rur PVC fi 160 mm typu ciężkiego-klasy S),
- organizację ruchu drogowego (tymczasową i docelową).
Oferty
1. P.U.H. „DOMAX” Boronów 368 639,61
2. Bruki Trawiński Sp. z o.o. Racibórz 338 500,97
3. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Racibórz 264 880,46
4. HUCZ Sp. z o.o., Sp. Boronów 360 731,13
Komentarze (0)
Dodaj komentarz