Jak wypromować sklep lokalnie?
Wiele osób marzy o tym, by odnieść sukces biznesowy. Niezależnie od tego, czy chodzi o dużą firmę, w której zatrudnionych jest setki osób czy o mały sklep działający lokalnie, wiele spośród metod działania pozostaje taka sama. Jedną z takich metod jest pozycjonowanie – za jej pomocą nasza działalność zostaje odpowiednio wypromowana a my, jako przedsiębiorca, pozyskamy nowych klientów.
Wiele osób marzy o tym, by odnieść sukces biznesowy. Niezależnie od tego, czy chodzi o dużą firmę, w której zatrudnionych jest setki osób czy o mały sklep działający lokalnie, wiele spośród metod działania pozostaje taka sama. Jedną z takich metod jest pozycjonowanie stron Poznań – za jej pomocą nasza działalność zostaje odpowiednio wypromowana a my, jako przedsiębiorca, pozyskamy nowych klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej jest pojęciem ogólnym i dotyczy zróżnicowanych działań, które skutkują uzyskaniem lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. W ramach tego pojęcia wyróżnić można pozycjonowanie lokalne, czyli specjalistyczną strategię promocji wyłącznie przedsiębiorców lokalnych. Z artykułu dowiesz się, jak powinna przebiegać promocja lokalnego sklepu.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne strony?
Pozycjonowanie lokalne (regionalne) danej strony internetowej obejmuje szereg działań, które mają doprowadzić do zwiększenia jej poziomu widoczności dla fraz związanych z danym regionem lub miastem. Do fraz takich należy np. „sklep z zabawkami Wrocław” czy „narzędzia Poznań”. Lokalne SEO jest do pewnego stopnia podobne do tradycyjnego pozycjonowania szerokiego. W związku z nim dokonuje się analizy słów kluczowych czy opracowuje się unikalne treści na strony. Istnieje jednak szereg metod specyficznych przeznaczonych wyłącznie do promocji lokalnego sklepu. Należą do nich m.in.:
- umieszczenie adresu na stronie internetowej – adres może zostać umieszczony w stopce lub na górze strony. Umieszczenie adresu na stronie nie tylko zwiększa wiarygodność przedsiębiorcy, ale stanowi również informację lokalizacyjną dla robotów Google.
- konfiguracja wizytówki w Google Moja firma – posiadanie wizytówki wiąże się z przynajmniej dwoma korzyściami. Po pierwsze, ułatwia ona pozyskanie nowych klientów, po drugie, zwiększa wiarygodność strony dla Google. Należy w tym kontekście pamiętać, że aby skonfigurować wizytówkę, musimy podać niezbędne informacje o naszej działalności oraz dodać zdjęcia przedstawiające nasz sklep.
- lokalny link-building – kluczowe dla promocji działalności jest pozyskanie linków ze stron internetowych związanych z lokalizacją naszego sklepu.
Reklama sklepu w mieście – dla kogo pozycjonowanie lokalne?
Wiele sklepów internetowych prowadzi działalność na terenie całej Polski. Gdy wysyłka towarów nie jest ograniczona dla jednego tylko regionu, powinniśmy skorzystać z usługi pozycjonowania fraz ogólnych – niezwiązanych z miejscem położenia sklepu. SEO lokalne sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorców działających regionalnie – zwłaszcza sklepów stacjonarnych, w których dochodzi do bezpośredniego kontaktu pracowników i klientów. Jeśli prowadzimy działalność w małym mieście i chcemy, żeby lokalni klienci skorzystali z naszych usług, nie zaś z usług sklepów konkurencyjnych, powinniśmy pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym. Profesjonalne usługi z zakresu SEO lokalnego świadczy agencja Widzialni.pl – zatrudnieni w niej pracownicy wiedzą, jak w krótkim czasie pozyskać dla przedsiębiorcy lokalnego nowych klientów.
Pozycjonowanie lokalne strony – taniej znaczy lepiej
Celem pozycjonowania lokalnego jest pozyskanie nowych klientów i tym samym zwiększenie naszej szansy na sukces biznesowy. W tym kontekście należy pamiętać, że lokalne SEO jest zwykle propozycją atrakcyjniejszą pod względem finansowym od pozycjonowania ogólnego. Krótko rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne jest po prostu od klasycznego pozycjonowania tańsze. Fakt ten będzie zapewne nie bez znaczenia dla osób, które dopiero rozpoczynają działalność lub nie dysponują dużymi środkami finansowymi.a
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany