Raport z budowy wschodniej obwodnicy Raciborza [LIPIEC]
Lista wykonanych w lipcu prac obejmuje ponad dwadzieścia pozycji. Wykonawca - firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. - ma czas na ich zakończenie do lutego 2022 r.
Budowana od sierpnia 2019 r. wschodnia obwodnica Raciborza to etap 4 i 5 drogi Racibórz-Pszczyna. Jest to układ drogowy, mający początek na węźle z DK1 w Pszczynie i docelowo kończący się w Raciborzu na połączeniu z DK45 w Rudniku. Droga ma stanowić oś komunikacyjną, wewnątrz-regionalną, spajającą miejscowości leżące w jej otoczeniu. Ma poprawić warunki ruchowe w regionie, wyprowadzić ruch tranzytowy poza obszary zurbanizowane oraz poprawić warunki bezpieczeństwa uczestników ruchu. Przebieg Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna ma stanowić nowy ślad Drogi Wojewódzkiej 935.
Wschodnia obwodnica Raciborza stanowić będzie drogę publiczną o klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), na odcinku od DK 45 do DW 919 (ul. Rudzka) o przekroju jednojezdniowym, na odcinku od DW 919 do DW 935 (rondo Piaskowa-Rybnicka) o przekroju dwujezdniowym.
Niestety, nie wiadomo, kiedy powstaną kolejne etapy - od ronda Piaskowa-Rybnika w kierunku Rydułtów i Rybnika. Koszt szacowany jest na około miliard zł. Inwestor, czyli władze województwa śląskiego nie dysponują na razie takimi środkami.
Koszt wschodniej obwodnicy Raciborza to 269 187 318,75 zł. Dofinansowanie z UE to 146 000 000 zł. Umowny termin zakończenia i rozliczenia zadania to 28.02.2022 r. Szczegółowe raporty dostępne są [tutaj].
Komentarze (0)
Dodaj komentarz