Powiat chce w czerwcu rozpocząć remont Kolejowej, Kościuszki oraz Łąkowej
Chodzi o fragmenty od Marty do Sejmowej oraz Gwiaździstej do placu Konstytucji 3 Maja. W planach Starostwa roboty mają potrwać od czerwca tego do listopada przyszłego roku.
Zadanie pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej nr 3548S w Raciborzu od Placu Konstytucji 3 Maja do ul. Gwiaździstej, od ul. Wandy do rejonu skrzyżowania z ul. Sejmową i od skrzyżowania z ul. Węgierską do działki nr 106 oraz rozbudowa drogi powiatowej nr 3548S w Raciborzu od działki nr 59 do drogi wojewódzkiej nr 416" zostało ujęte na liście zadań powiatowych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i przy współfinansowaniu Miasta Racibórz - informuje starosta Grzegorz Swoboda.
Zaplanowano szereg inwestycji poprawiających bezpieczeństwo pieszych. W dokumentacji projektowej przewidziano m.in. doświetlenie wszystkich przejść dla pieszych oprawami oświetleniowymi typu LED, w tym w okolicy budynków ul. Opawska 93,95 na rondzie Placu Konstytucji 3 Maja w Raciborzu. - Przed przejściami dla pieszych na rondzie, znaki D-6 zabudujemy na słupkach odblaskowych a przed pasami dla ruchu pieszych zabudujemy punktowe elementy odblaskowe tzw. kocie oczka - dodaje Starostwo.
Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu znaki pionowe będą posiadać lica z folii odblaskowej typu 2.
Przy okazji powiat uzasadnia decyzję o rezygnacji ze wzbudzanej sygnalizacji świetlnej przy pl. Konstytucji 3 Maja. - Każde włączenie sygnału czerwonego dla pojazdów, będzie prowadziło do zatrzymań pojazdów, co spowoduje powstawanie kolejek wjazdu na rondo oraz kolejek na opuszczenie ronda, czyli zmniejszy się jego przepustowość. W obecnej formie funkcjonowania tego przejścia (czyli bez sygnalizacji świetlnej) na tym skrzyżowaniu dróg z ruchem okrężnym, obserwuje się, że korzystanie z przejścia dla pieszych powoduje zatrzymanie potoku pojazdów, tworzenie się kolejek pojazdów, utrudnienie, a nawet chwilowe uniemożliwienie wykonania innych relacji - w tym wjazdu na skrzyżowanie, szczególnie od ul. Opawskiej i ul. Warszawskiej. W przypadku wykonania i użytkowania sygnalizacji świetlnej wzbudzanej, ilość takich sytuacji uległaby zwiększeniu, zwłaszcza w tzw. "godzinach szczytów", a czas blokowanie skrzyżowania zostałby znacznie wydłużony - podano.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz