8 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie online
Każdy przedsiębiorca działający w sektorze e-commerce, zadaje sobie to samo pytanie: Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów? W takiej sytuacji warto wykorzystać sprawdzone metody, które nie wymagają ogromnych nakładów pieniędzy, ale zarazem są efektywne. Oto 8 pomysłów na zwiększenie sprzedaży w sklepie online.
Zadbaj o opakowanie
Dzisiaj klienci oczekują czegoś więcej niż dobrego produktu. Oczekują kompleksowej usługi na najwyższym poziomie. Towarem jest nie tylko rzecz, którą sprzedajemy, ale także opakowanie. Dobrym pomysłem jest więc zamówienie specjalnego kartonu wysyłkowego z nadrukiem firmowym. Takie pudełko od razu wyróżni się na tle setek zwykłych kartonów. Pudełka zaprojektowane specjalnie dla Twojej firmy zamówisz tutaj: https://zpapieru.pl. Przed włożeniem rzeczy to opakowania warto także umieścić je w firmowej torebce papierowej lub owinąć je w papier pakowy. Dzięki temu będą prezentować się bardziej ekskluzywnie.
Zbuduj newsletter
Nie każdy ma wystarczająco dużo wolnego czasu, żeby pozwolić sobie na regularne sprawdzanie strony ulubionego sklepu. W takiej sytuacji łatwo przegapić atrakcyjną promocję. Warto zatem informować klientów o obniżce cen albo o ofertach specjalnych, które mogą ich zainteresować. Newsletter będzie stale przypominał odbiorcom o istnieniu marki. Przyczyni się także do zwiększenia ruchu na stronie internetowej sklepu. Pamiętaj, że klienci powinni otrzymywać wiadomości regularnie, ale z niczym nie można przesadzać. Codzienne zasypywanie odbiorców mailami nie przyniesie dobrych efektów, a wręcz przeciwnie, może ich nawet zniechęcić do zakupów. Dobrym pomysłem jest zaoferowanie kilkunastoprocentowej zniżki na zakupy wszystkim osobom, które zapiszą się do newslettera.
Rób transmisje na żywo
W trakcie pandemii narodził się nowy trend – sprzedaż rzeczy podczas transmisji na żywo. To doskonała metoda marketingowa. Jest bezpłatna, uniwersalna i skuteczna. Dzięki transmisji klienci mogą zapoznać się z ofertą sklepu, ale to także sposób na zademonstrowanie tego, czego nie sposób przekazać w opisie produktu. Nic więc dziwnego, że ta metoda sprzedażowa szczególnie często wykorzystywana jest przez właścicieli sklepów odzieżowych. Oglądający transmisję mogą zobaczyć jak prezentują się ubrania założone przez sprzedawcę lub modelkę. Mogą także zadawać w komentarzach pytania o ceny produktów i dostępne fasony czy rozmiary. Dzięki temu kontakt między sprzedawcą a kupującym jest niemal bezpośredni.
Musi być prosto i szybko
Formularze z niezliczoną ilością pól do wypełnienia to najskuteczniejsza metoda zniechęcania klientów do zakupu. Podobnie jak wymóg rejestracji. Teraz każdy ceni swój czas, a najlepsze zakupy to szybkie zakupy. Nie wymagaj więc od klientów logowania ani rejestracji. Uprość formularz. Im mniej kliknięć dzieli odwiedzającego stronę od dokonania zakupu, tym lepiej.
Wyeksponuj opinie klientów
Najlepszą reklamą sklepu jest rekomendacja zadowolonego klienta. Wyeksponuj więc na swojej witrynie komentarze kupujących. Warto także zachęcać kolejne osoby do zamieszczania swoich opinii. Możesz zaoferować specjalną zniżkę na kolejne zakupy dla wszystkich klientów, którzy ocenią zamówione produkty.
Zapewnij darmowy zwrot
Zwracanie towarów to czasochłonne i kłopotliwe zadanie. Trzeba wydrukować formularz zwrotu, wypełnić go, spakować rzeczy, zamówić kuriera lub udać się na pocztę, zapłacić za przesyłkę. Spraw, by zwrot przebiegał znacznie sprawniej. Zapewnij klientom możliwość darmowego zwrotu i dołączaj do opakowań gotowe formularze oraz listy przewozowe.
Regularnie dodawaj treści na portalach społecznościowych
Dzięki kontom na portalach społecznościowych można zdziałać wiele. Samo założenie profilu sklepu w niczym jednak nie pomoże. Jeśli ta metoda reklamy ma być efektywna, musimy pamiętać o regularnym dodawaniu treści, i to treści wysokiej jakości. Organizuj konkursy, dodawaj posty o nowych produktach, które pojawiły się w sklepie, zamieszczaj wzmianki o promocjach, składaj klientom życzenia z okazji świąt. Dzięki temu nawiążesz trwałą relację z odbiorcami i trafisz z przekazem do szerszego grona osób.
Rozdawaj firmowe gadżety
Wręczanie gadżetów reklamowych to stara, sprawdzona metoda, która wciąż jest skuteczna. Każdy lubi przecież dostawać upominki. Postaraj się zaspokoić tę potrzebę u swoich klientów. Do zamówień dodawaj długopisy, notatniki, teczki czy kalendarze. Pamiętaj, że gadżety spełnią swoją funkcję marketingową, jeżeli będą przydatne i dopracowane wizualnie.
Istnieje wiele narzędzi i metod, które można wykorzystać w celu dotarcia do większej liczby klientów oraz wyróżnienia się na rynku. Co ważne, wszystkie rozwiązania przedstawione w artykule wymagają niewielkich nakładów finansowych, a niektóre – praktycznie żadnych. Dlaczego więc nie wypróbować któregoś z nich?
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.