Czym jest audyt SEO i dlaczego go potrzebujesz?
Aby skutecznie pozycjonować serwis internetowy, nie zawsze potrzebujesz pomocy profesjonalnej agencji – zwłaszcza jeśli dobrze znasz podstawy SEO. Ale co zrobić, gdy działania nie przynoszą efektów i mimo licznych prób Google nie chce wyświetlać Twojej strony na wysokiej pozycji? W takiej sytuacji konieczny jest specjalistyczny audyt SEO. Sprawdź, co to takiego.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej i wszystkich jej elementów. Podczas wieloetapowego procesu specjaliści sprawdzają dopasowanie strony do czynników rankingowych, czyli to, w jakim stopniu odpowiada ona na wymagania wyszukiwarki Google.
Profesjonalna analiza powinna obejmować takie aspekty jak:
- indeksowanie strony;
- słowa kluczowe;
- meta tytuły, meta opisy i inne elementy kodu źródłowego;
- adresy URL;
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
- treści;
- opisy i atrybuty plików graficznych;
- szybkość ładowania strony;
- wersja mobilna strony;
- bezpieczeństwo (certyfikat SSL).
Wynikiem audytu jest raport, czyli dokument, który zawiera informacje o wszystkich występujących w serwisie błędach, ale także o jego mocnych stronach. Niektóre agencje tworzą i umieszczają w raporcie również program naprawczy dla witryny.
Jakie korzyści niesie za sobą szczegółowa analiza strony?
Dzięki profesjonalnej i szczegółowej analizie dowiesz się, co powstrzymuje Twoją stronę, przed dostaniem się na wyższe miejsce w rankingu naturalnych wyników wyszukiwania. Raport, który otrzymasz, będzie dla Ciebie bazą do planowania programu naprawczego. Pozwoli Ci on wyeliminować błędy w zakresie SEO, a także skupić się na mocnych stronach swojego serwisu.
Audyt SEO warto wykonać, gdy:
- samodzielnie pozycjonujesz stronę, ale nie widzisz efektów;
- stworzyłeś nową stronę;
- zauważyłeś gwałtowny spadek ruchu lub konwersji;
- przebudowałeś lub rozszerzyłeś stronę.
W przypadku wymienionych sytuacji ocena poprawności wszystkich elementów na stronie to konieczność, jednak warto regularnie przeprowadzać audyt – nawet jeśli nie zauważasz problemów. Trzeba pamiętać, że bardzo szybko zmieniają się wymagania wyszukiwarki Google, ale także użytkowników. To, co było skuteczne do tej pory, może nagle okazać się problemem.
Jak przebiega profesjonalny audyt SEO?
Audyt nie zawsze musi być kompleksowy. Czasami właściciele serwisu chcą sprawdzić tylko poszczególne obszary strony, które mają znaczenie dla wyznaczone celu. Dlatego każda analiza wygląda nieco inaczej. Można natomiast opisać ogólny schemat, na którego podstawie powinien przebiegać profesjonalny audyt:
1.Wywiad z właścicielem strony – osoba przeprowadzająca audyt musi się dowiedzieć, na czym zależy klientowi, jakie cele chce zrealizować, jakie są potrzeby jego docelowych odbiorców, a także jakie działania wykonywane były na stronie do tej pory. Na podstawie tych informacji specjaliści planują przebieg audytu.
2.Analiza strony – na tym etapie wdrażany jest zaprojektowany wcześniej plan przeprowadzania audytu. Do oceny strony wykorzystywane są specjalne narzędzia, programy i metody. Ocena strony może trwać kilka godzin (w przypadku prostych stron WWW) lub kilka dni czy nawet tydzień (w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych).
3. Sporządzanie raportu – specjaliści przeprowadzający audyt tworzą dokument, w którym opisują wszystkie odnaleziony błędy i metody ich naprawienia, a także mocne strony witryny. Raport to instrukcje dla osoby, która będzie potem pracowała nad stroną.
Niektóre agencje oferują klientom również konsultację, podczas której szczegółowo omawiają raport i proponują rozwiązania dla serwisu. Nie jest to jednak stały element usługi.
grafika, źródło: pixabay.com
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.