Rośnie popularność zakupów online - dowiedz się, jak na tym skorzystać
Najnowszy raport E-commerce w Polsce 2021, przygotowany przez Gemius, zestawia dane na temat nawyków i preferencji zakupowych Internautów w Polsce. Liczby pokazują, jakie są popularne metody płatności, z jakich urządzeń korzystają konsumenci oraz jakie czynniki wpływają na podjęcie decyzji zakupowej. Sprawdź podsumowanie badania i dowiedz się, jakie rozwiązania warto wdrożyć w e-sklepie.
Pandemia a zmiany zachowań konsumenckich w sieci
Badanie Gemius zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2021 roku, czyli tuż po pierwszym lockdownie. W opublikowanym raporcie można zauważyć coraz większe zainteresowanie zakupami online. Z takiej formy korzysta aż 77% badanych - jest to wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto 30% badanych chętniej zamawia produkty w sieci niż przed pandemią, a 13% e-konsumentów wskazuje online jako preferowany kanał zakupowy.
Dlaczego coraz więcej użytkowników chętnie korzysta z zakupów w sklepach online? Respondenci wskazali poniższe dogodności:
- dostępność całą dobę;
- brak konieczności jechania do sklepu;
- nieograniczony czas wyboru.
Warto wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i tworzyć wygodną dla nich przestrzeń do zakupów. Internauci doceniają e-sklepy, który oferują szybki czas dostawy i niskie koszty przesyłki, ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych oraz przejrzyste warunki transakcji i reklamacji. Łatwość porównywania ofert, większy asortyment i dostępność różnych form płatności to dodatkowe zalety, do których odnieśli się respondenci.
Wzrasta popularność urządzeń mobilnych
Polacy używają różnych narzędzi do przeglądania towarów, jednak najpopularniejszym sprzętem do zakupów w sieci pozostaje laptop, z którego korzysta 78% kupujących online. Na drugim miejscu plasuje się smartfon z wynikiem 76% (wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem). Kolejne miejsca zajmują komputer stacjonarny (51%) i tablet (24%).
Popularność urządzeń mobilnych wśród konsumentów to ważna informacja dla właścicieli e-sklepów. Strona internetowa powinna być dostosowana do wersji mobile, aby jak najbardziej ułatwić proces zakupowy. Warto mieć też na uwadze, że w najmłodszej grupie (osoby w wieku 15-24 lata) aż 92% badanych dokonuje zakupów z poziomu smartfona. Niedostosowanie stron sklepów do tego typu urządzeń może być powodem rezygnacji z transakcji. W badaniu aż 36% kupujących wskazało to jako przyczynę niechęci do zakupów online.
Elastyczne formy płatności korzystne dla e-sklepów
Zakupy online są postrzegane jako szybkie, intuicyjne i nieskomplikowane. Internauci doceniają większe możliwości wyboru i łatwość porównywania ofert. Ważną rolę odgrywają też formy płatności. Konsument jest w stanie porzucić koszyk zakupowy, jeśli nie znajdzie preferowanej formy płatności. Zadaniem nowoczesnego e-sklepu jest zatem dostarczanie konsumentom całego wachlarza możliwości opłaty. Dzięki temu zakupy będą dla niego prostsze, wzrośnie też zaufanie do sklepu.
Jakie formy płatności są najczęściej wybierane?
- szybki przelew przez bramkę płatności (70%);
- płatności mobilne (48%);
- przelew tradycyjny (42%).
- płatność kartą płatniczą przy składaniu zamówienia (41%).
Przelew przez bramkę płatności pozostaje liderem zestawienia. To rozwiązanie jest szczególnie doceniane za prostotę obsługi i bezpieczeństwo. Warto zatem wybrać takiego dostawcę bramki, który jest niezawodny oraz oferuje najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dobry system płatności poprawi doświadczenie zakupowe i zapewni klientowi pełną wygodę - w zgodzie z jego preferencjami zakupowymi i płatniczymi.
Liderem systemów e-płatności w Polsce jest PayU. Szybka bramka płatności pozwala przekazać środki sprzedającemu nawet w kilka minut. Kupujący równie szybko otrzymuje potwierdzenie transakcji. System ponadto oferuje bankowe przelewy elektroniczne, płatności mobilne i e-portfele (w tym BLIK, G Pay, Apple Pay) i płatności kartą. Konsument ma pewność pełnej ochrony transakcji i błyskawicznej finalizacji całego procesu.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.