Czym jest storytelling i dlaczego warto stosować techniki marketingu narracyjnego?
Bajki, opowiadania i barwne opowieści towarzyszą nam od najmłodszych lat. Wszyscy kochamy wciągające historie i nic dziwnego, że preferujemy je bardziej od suchych danych. Forma opowiadania jest dla każdego z nas zdecydowanie łatwiej przyswajalna. Niejednokrotnie udowodniono, że wiedza podawana w formie opowieści jest lepiej przyswajalna i… łatwiej zapamiętywalna. Zastanawiasz się czemu marketing narracyjny jest tak popularny? Odpowiemy krótko: bo działa!
Opowieści oddziałują na nasze emocje, a dobry marketing opiera się na pokazywaniu skutecznych rozwiązań i emocji z nimi związanymi
Storytelling to nic innego jak umiejętność opowiadania wciągających historii. Tę technikę coraz częściej wykorzystują marketerzy w komunikacjach o swoich produktach i usługach. Dlaczego? Dobrze napisany tekst bazujący na technice storytellingu najlepiej zobrazuje korzyści wynikających ze stosowania danego rozwiązania.
Storytelling to sposób na nawiązanie głębszej więzi z Klientem
Storytelling w marketingu ma niezwykłą moc perswazji, czyli przekonania do podjęcia określonego działania. To coś więcej od zwykłego „kup teraz”. Marketing narracyjny to opowieść o rozwiązaniach, a także emocjach związanych ze stosowania konkretnych produktów i usług. Storytelling nie jest czymś nowym. To narzędzie stare jak świat, a jego technikę najlepiej opanowali… najskuteczniejsi przedstawiciele handlowi.
Jak budować skuteczny storytelling?
Przede wszystkim należy wejść w buty swojego Klienta, a mówiąc konkretniej: wybranego przez nas segmentu Klientów. Należy rozpoznać ich potrzeby, najczęstsze problemy i pożądane emocje o których będziemy komunikować. Dobry storytelling produktowy i usługowy to opowieść o rozwiązaniu problemów oraz przedstawienie pozytywnych emocji.
Storytelling daje przewagę nad konkurencją
Czy zastanawiałeś się czemu jedne marki są Ci bliższe od drugich? Czemu jesteś skory zapłacić więcej za dany produkt pomimo, że konkurencja oferuje podobny? Odpowiedzią zwykle jest długotrwałe budowanie konkretnej narracji o marce. Mistrzem storytellingu był niewątpliwie Steve Jobs, który konsekwentnie i niezwykle barwie opowiadał o kolejnych, niezwykle innowacyjnych produktach firmowanych najpopularniejszym, nadgryzionym jabłkiem. Przeanalizuj jego wystąpienia i sposób opowiadania o produkcie. Pamiętaj, że Klienci poza konkretnymi produktami i usługami kupują również emocje i historie. To właśnie konkretna opowieść o Twojej marce może stanowić przewagę na konkurencją.
Naucz się barwniej opowiadać o produkcie
Czemu sprzedaż nie przynosi oczekiwanych efektów? Jeśli produkt i usługa jest dobra, a mimo to wyniki sprzedażowe nie są zadowalające to najczęstszą przyczyną niepowodzeń jest brak umiejętności opowiadania o ich zaletach. Otwórz się na opowiadanie historii. Zastanów się co należy do najmocniejszych cech Twojej marki i jakie potencjalne problemy może rozwiązać. Z pewnością takie myślenie o komunikacji przyniesie pożądany efekt.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.