Czytelnik ostrzega! Przez kolejki w raciborskim wydziale komunikacji można stracić zaliczkę na nowy samochód
- Gdy poszukiwałem samochodu nowego i w trakcie załatwiania jego kupna w jednym z salonów w Wrocławiu powiedziałem, że odbiorę samochód za jakieś nie szybciej jak dwa tygodnie, to pan mi oznajmił, że to jest chyba jakiś żart, gdyż w samym Wrocławiu nie ma kolejek do rejestracji pojazdów a taki Racibórz ma mieć kolejki 14-dniowe - napisał do nas p. Leszek z Raciborza. Mamy komentarz starostwa.
- Nie zdecydowałbym się na napisanie tego maila, gdyby nie fakt, że sam muszę przez to przechodzić. A mianowicie, niedawno temu musiałem wymienić dowód rejestracyjny samochodu prywatnego ze względu na brak możliwości wbijania kolejnych pieczątek ważności przeglądu technicznego. Ku mojemu zdziwieniu w raciborskim wydziale komunikacji nadal nie ma możliwości przyjścia na nie umówioną godzinę. Tylko umówione wizyty są przyjmowane. Gdy się człowiek spóźni więcej niż 15 minut, to kolejka przepadła i co ciekawsze kolejny termin najszybciej za jakieś dwa tygodnie. Ale to jeszcze nie jest aż tak uciążliwe, wiadomo ludzie mają większe problemy, a samochodem można jeździć, ale co jest, niestety, dużo gorsze zarejestrowanie NOWEGO samochodu jest bardzo uciążliwe, gdyż TEŻ trzeba czekać 14 dni lub nawet dłużej na wolny termin. I nie można samochodu ODEBRAĆ w salonie nie mając tablic rejestracyjnych. Gdy poszukiwałem samochodu nowego i w trakcie załatwiania jego kupna w jednym z salonów w Wrocławiu powiedziałem, że odbiorę samochód za jakieś nie szybciej jak dwa tygodnie, to pan mi oznajmił, że to jest chyba jakiś żart, gdyż w samym Wrocławiu nie ma kolejek do rejestracji pojazdów a taki Racibórz ma mieć kolejki 14-dniowe. Pan również oświadczył mi, że "jeżeli samochodu nie odbiorę do 7 dni (po wydaniu mi dokumentów potrzebnych do rejestracji), to może to być potraktowane jako odstąpienie przez kupującego od umowy. Dalej czytam w umowie, że "...odstąpienie od umowy w tym trybie upoważnia sprzedającego do zaliczenia otrzymanej zaliczki na poczet należnego sprzedawcy odszkodowania z tytułu niewykonania umowy przez kupującego". Wobec powyższego proszę o sprawdzenie, dlaczego wydział komunikacji Racibórz nie może pracować tak jak pozostałe urzędy i wydziały komunikacji. Na dziś umówienie wizyty na rejestrację nowego samochodu nie było możliwe... BRAK TERMINÓW. Pani telefonicznie poradziła mi, że mam wrzucić wszystkie dokumenty do SKRZYNKI podawczej i czekać cierpliwie na telefon ze starostwa, aż zarejestrują mój nowy pojazd. To jest jakaś kpina. Dlatego ja się pytam, dlaczego nie ma możliwości przyjścia i czekania, żeby załatwić sprawę od ręki tylko trzeba czekać w gigantycznych kolejkach bez terminów – napisał do nas p. Leszek.
- Dostrzegamy trudności w bieżącej obsłudze spowodowane niedostatkiem wolnych terminów na rejestrację i przerejestrowanie pojazdu – odpowiada Szymon Kura z Biura Obsługi Starosty. - Czas pandemii wymusił na nas zmiany w sposobie obsługi klientów. Z konieczności wprowadzono wówczas system umawiania wizyt, a jako alternatywę możliwość składania wniosków w biurze podawczym Starostwa i odebrania po telefonicznej informacji o dokonaniu rejestracji. Dodatkowo w czasie ostatniej fali pandemii nałożyły się na to braki kadrowe spowodowane zachorowaniami, kwarantannami oraz obowiązkową izolacją pracowników. Spiętrzenie ilości przyjmowanych wówczas wniosków wraz z utrzymującymi się trudnościami kadrowymi sprawiły, że do dziś Wydział nie powrócił w pełni do normalnego trybu pracy – czytamy w stanowisku władz powiatu.
- Dokładamy jednak wszelkich starań by jak najszybciej zapewnić płynną obsługę klientów oraz możliwość załatwienia sprawy bez wcześniejszego umawiania wizyt. Obecnie przywrócono już bieżącą obsługę klientów w sprawach związanych z odbiorem stałego dowodu rejestracyjnego oraz w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania pojazdami – zapewnia Szymon Kura.
Ponadto w sprawach związanych z:
- rejestracją pojazdów nowych, zapewniamy obsługę wniosku w przeciągu 2-5 dni od daty złożenia dokumentów w biurze podawczym, informujemy telefonicznie, gdy rejestracja jest gotowa,
- wymianą dowodu rejestracyjnego, terminy wizyt dostępne nawet na dzień następny, oraz możliwość złożenia wniosków w biurze podawczym,
- zawiadomieniem o nabyciu i zbyciu pojazdu – istnieje możliwość załatwienia sprawy przez skrzynkę ePUAP, do czego zachęcamy.
- Przepraszamy za utrudnienia i niedogodności. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań by zapewnić bieżącą obsługę klientów na wysokim poziomie. W tym celu przygotowujemy pakiet zmian organizacyjnych przyjaznych klientom, który sukcesywnie wdrażamy, a o którym na bieżąco będziemy informować za pośrednictwem strony internetowej i portali społecznościowych – informuje Starostwo Powiatowe.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz