Do trzech razy sztuka. Projektant na Królewską wybrany
Magistratowi udało się w końcu rozstrzygnąć przetarg na wykonanie dokumentacji modernizacji ul. Królewskiej na Ostrogu.
W pierwszym przetargu – przypomnijmy - Urząd Miasta planował przeznaczyć na to zadanie 67 355 zł. Oferty złożyły firmy Creotec Sp. z o.o. z Katowice (108 240 zł) oraz LPW Engineering Sp. z o.o., również z Katowic (165 558 zł). Postępowanie zostało unieważnione. W drugim przetargu zarezerwowano 71 044 zł. Tym razem wpłynęły trzy oferty - wszystkie znów droższe niż zakładano. Złożyły je firmy LPW Engineering Sp. z o.o. z Katowic (165 558 zł), Biuro Projektowo-Usługowe ALDA s.c. z Wodzisławia Śląskiego (112 545 zł) oraz Projektowanie Konstrukcyjno-Inżynieryjne Bronisław Waluga z Rudy Śląskiej (89 667 zł). Postępowanie znów unieważniono.
W trzecim przetargu zarezerwowano 73 tys. zł. Wpłynęły trzy oferty. Najtańsze było biuro Attyka z Wodzisławia Śląskiego. Zażądało 69,9 tys. zł. Ono też otrzymało zamówienie.
Na to zadanie, w trakcie uchwalania w grudniu budżetu na 2022 r., radni rządzących klubów Razem dla Raciborza i Radni Niezależni M. Fity przeznaczyli 200 tys. zł. Dlaczego więc ratusz rezerwował znacznie mniejsze kwoty? Pytał o to w kwietniu radny z Ostroga, Michał Kuliga (na zdj.). To on zabiega o remont Królewskiej. Wiceprezydent Dominik Konieczny objaśniał, że zarezerwowana kwota to jedno, a szacowanie wartości zamówienia na podstawie określonych wskaźników to drugie. Ubolewał, że sprawa się przeciąga, ale zapewniał, że urzędnicy działają zgodnie z prawem.
Podstawowe dane techniczne (droga):
a) klasa drogi L – droga gminna publiczna,
b) długość drogi ok. 700 m (od Rudzkiej do dawnej Ramety)
c) szerokość jezdni około 5,5 m,
d) szerokość chodników 2,0 m (chodnik po dwóch stronach jezdni),
e) szerokość pasa postojowego 2,3 m
f) powierzchnia jezdni ok. 3850 m²,
g) nawierzchnia drogi asfaltowa
h) szerokość projektowanego pasa drogowego około 15,0m (obejmuje jezdnię, chodniki, pas zieleni oraz zatoka postojowa)
i) powierzchnia pasa drogowego ok. 10 500 m2,
j) pas zieleni oddzielający jezdnię od chodnika szerokość zmienna około 1,5 m
Komentarze (0)
Dodaj komentarz