Czy pozycjonowanie stron jest trudne?
Pozycjonowanie stron nie należy do łatwych zadań, zwłaszcza w dobie konkurencji i nakładów finansowych, które firmy pokładają w działania SEO. Co więcej, dla osoby niezaznajomionej z tematem, pozycjonowanie może być jeszcze trudniejsze, nawet w przypadku zatrudnienia profesjonalnej firmy SEO, ponieważ prowadząc serwis musimy ją odpowiednio wesprzeć, a później zweryfikować pracę. Zobaczmy jednak, co jest najtrudniejsze w pozycjonowaniu i co warto robić, by zdobywać wyższe pozycje w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie to ciągła zmienna
Pozycjonowanie mocno zmieniło się na przestrzeni lat. Google wprowadzało wciąż nowe poprawki algorytmu weryfikujących serwisy internetowe i to w jaki sposób organiczne wyniki wyszukiwania wyświetlają się w wyszukiwarce. Właściciele stron internetowych, chcąc nadążyć za zmieniającymi się wymaganiami oraz osiągać zadowalające wyniki organiczne musieli cały czas trzymać rękę na pulsie lub oddać to zadanie agencji SEO, i tak dostosowywać swoje działania, by nie dać się wyprzedzić konkurencji. Czasy, gdy wystarczyło “upchnąć” na wybranej podstronie internetowej tekst z ogromną liczbą powtarzanych fraz kluczowych, na które ta wskazana podstrona miała pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania już dawno minęły. Nie wystarczy też dodać serwis do katalogów firm, pozyskując tym samym linki prowadzące do swojej domeny. Pozycjonowanie stało się o wiele bardziej skomplikowane i wymagające. Zobaczmy więc, jakie są podstawowe czynności, by wypozycjonować stronę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO sprawdź darmowy poradnik – https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych
Jak zacząć pozycjonować stronę? – domena
Jeśli zamierzasz założyć serwis internetowy niezwykle istotną rzeczą będzie kupno domeny z historią. Co to znaczy? Każda domena ma własną historię, na tej domenie mógł być w przeszłości prowadzony serwis internetowy. Co więcej prawdopodobnie do domeny, która została założona wcześniej, prowadziły linki z innych serwisów internetowych. Google dobrze ocenia domeny z przeszłością, ale oczywiście sami musimy zweryfikować, jakie backlinki prowadzą do naszego serwisu i często nawet należy się ich zrzec, czyli zrezygnować z linków, zgłaszając je do Google poprzez Google Search Console. Jak sprawdzić historię domeny? Warto posłużyć się takim narzędziem online jak Archive-Wayback Machine, po czym wpisać nazwę domeny, a następnie kliknąć Browse History.
Najważniejsze punkty pozycjonowania
Jeżeli posiadamy już domenę i zbudowany serwis pozycjonowanie warto rozpocząć od następujących czynności:
- architektura serwisu – budowa serwisu w taki sposób, by była czytelna na robotów Google – indeksowanie najważniejszych treści, przejrzysta nawigacja również dla użytkownika, czyli w oparciu o UX
- zoptymalizowane treści na stronie – odpowiednia struktura
- odpowiednia struktura adresów URL
- szybkie wczytywanie się danych, czyli dbałość w zakresie IT
- budowa strony mobilnej
- przemyślane linkowanie wewnętrzne
- odpowiednie słowa kluczowe
- dbanie o unikalny content, unikanie zduplikowanych treści
- link building
To tylko podstawowe, ale najważniejsze elementy w całej układance, jak nazwać można pozycjonowanie, które jest procesem długofalowym.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.