Jak zbudować zaufanie klientów sklepów internetowych?
Przekonaj się jak zatrzymać klienta na dłużej w sklepie internetowym i sprawić, aby sklep był uznawany za godny zaufania w naszym poradniku eCommerce.
Jak mówi znana w marketingu zasada 80/20, 80% sprzedaży w sklepach pochodzi od 20% stałych klientów. To właśnie dlatego w skutecznej sprzedaży tak ważne jest zbudowanie zaufania, pozwalającego zadowolić tych powracających klientów i zachęcić do ciągłych zakupów. Istnieje przy tym bardzo wiele narzędzi, które mogą umożliwić budowanie zaufania właścicielom sklepów internetowych, a my przedstawimy najważniejsze z nich.
Wysyłanie regularnego newslettera z promocjami ze sklepu to nie tylko świetny sposób, aby informować klientów o asortymencie, ale także, aby długoterminowo zbudować ich zaufanie. Klienci będą bowiem lepiej oceniać aktywnie działający sklep, który stara się wyjść z propozycjami do klientów, co zwiększy wolumen sprzedaży, a przy atrakcyjnym przekazie powinno przekonać wielu nowych kupujących.
Do zakupów zachęcać będzie też wiele form dostawy oraz metod płatności. Nie każdy klient lubi bowiem korzystać z zakupów z przedpłatą. Wysyłka za pobraniem powinna przekonać kupujących, że sklep online ufa swoim klientom, pozwalając im zapłacić gotówką przy odbiorze. Koszty dostawy powinny nie być przy tym zawyżone, aby nie wywoływać wrażenia nadużycia ze strony właściciela sklepu online.
Dopracuj wygląd i interfejs witryny
Dobrze wyglądający sklep internetowy powinien zachęcić i przekonać do siebie każdego. To dlatego, że częściowo słusznie uważa się, że dopracowany sklep online ma jednocześnie duże obroty, wiele towaru i dba o swoich klientów. Warto więc poświęcić nieco czasu na budowę dobrze wyglądającej witryny, która nie tylko będzie zachęcała wizualnie, ale także po której nawigacja będzie płynna i prosta.
Nie ma bowiem nic bardziej zniechęcającego, niż trudności w odszukaniu produktu na liście, czy zbyt skomplikowany proces dodawania do koszyka i finalizowania zakupu. Dlatego dobrze zaprojektowany interfejs to nie tylko wygoda dla klienta, ale także po prostu wyższa sprzedaż i lepszy wizerunek sklepu.
Promuj się w mediach społecznościowych
Promocja w serwisach takich jak Facebook, Instagram czy nawet YouTube może być skutecznym narzędziem budowy zaufania dla wielu sklepów internetowych. Warto poświęcić nieco czasu na zbudowanie wizerunku sklepu w tych serwisach, aby zaprezentować się jako firma której zależy na klientach. Promowanie się przez tak zwane wirale, czyli posty mające promować się wśród ogromnej sieci obserwujących profil sklepu online jest przy tym dość ryzykowne dla zaufania, ale dobrze wykonane może przełożyć się na zwiększenie zainteresowania.
CSR: Bądź firmą odpowiedzialną społecznie
Problematyka CSR, czyli odpowiedzialności społecznej biznesu to obecnie niezwykle modny temat w marketingu. Jest to przy tym o tyle ważne narzędzie, że pozwoli Ci nie tylko wypromować swój sklep w sieci, ale przede wszystkim zrobisz dzięki temu coś ważnego. Istnieje bardzo wiele obszarów, w których możesz poświęcić czas i środki, aby zaprezentować sklep, jako ten odpowiedzialny za przyszłość oraz kształtujący w pożyteczny i dobry sposób środowisko społeczne albo naturalne.
Narzędzia CSR powinny być dopasowane do charakteru Twojego sklepu. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy z odzieżą, możesz promować modę ekologiczną, sprzedając ubrania stworzone z materiałów pozyskanych w zrównoważony sposób i tworzonych w kontrolowanym środowisku. Jeżeli natomiast zajmujesz się sprzedażą kosmetyków, możesz stworzyć kategorię kosmetyków przyjaznych środowisku, albo przekazywać niewielki procent wpływów ze sprzedaży na fundacje zajmujące się ochroną przyrody. Wszystko to sprawi, że klienci Twojego sklepu zyskają świadomość, że sklep jest prowadzony przez firmę odpowiedzialną, do której można mieć zaufanie. Budowa wizerunku w ten sposób to więc nie tylko sposób na rozwinięcie sprzedaży, lecz również na tworzenie lepszego świata wokół siebie.
Wykorzystaj narzędzia analityczne
Analizę możliwości utrzymania klienta i zwiększania wiarygodności witryny ułatwiają narzędzia takie jak Google Analytics. Dzięki tak zwanym lejkom sprzedażowym, eksperymentom oraz ustawieniom konwersji, będziesz mógł przekonać się, w jaki sposób zwiększyć zaufanie. Dzięki szczegółowej analizie statystyk sklepu internetowego możesz dowiedzieć się między innymi, które elementy witryny budzą zaufanie, na jakich podstronach i artykułach klienci pozostają dłużej.
W badaniach mogą pomóc Ci także ankiety klientów. Pamiętaj jedynie, aby nagrodzić klientów decydujących się na poświęcenie Tobie czasu, na przykład zapewniając im kod rabatowy do sklepu z małą zniżką. To wszystko pozwoli Ci zbudować sklep bardziej przyjazny i prostszy w obsłudze, dostosowując się do wymagań i oczekiwań klientów.a
źródło zdj: https://pixabay.com/photos/ecommerce-shopping-cart-buying-3530785/
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.