Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności9 listopada 202010:32

Trwają przygotowania do wdrożenia nowego zamkowego logo

Trwają przygotowania do wdrożenia nowego zamkowego logo - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Każdą firmę, organizację czy instytucję lub miasto identyfikuje znak graficzny, czyli logo. Nie inaczej jest w przypadku Zamku Piastowskiego w Raciborzu. Dlatego ważne jest, aby logo Zamku Piastowskiego w Raciborzu było dobrze zaprojektowane i spełniało wszystkie niezbędne kryteria. Jakie? Poznajcie szczegóły!

Przypomnijmy, w 2018 roku Pani Magdalena Mandrysz, mieszkanka Powiatu Raciborskiego, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na kierunku: grafika, specjalność: projektowanie graficzne, jest autorką „REBRANDINGU”, czyli projektu, który jest próbą stworzenia spójnego wizerunku Zamku Piastowskiego w Raciborzu, jak również zachęcenia odbiorców do zapoznania się z jego historią, eksponatami oraz szerokim wachlarzem atrakcji turystycznych.

Podejmując analizę poglądów Kotlera, można przyjąć, że za jeden z bazowych elementów zarządzania wizerunkiem marki wskazuje właśnie znak graficzny. Prawidłowo zaprojektowany logotyp powinien wyróżniać się następującymi funkcjami:

- fatyczną – przyciągającą uwagę odbiorcy, np. formą, kolorystyką,
- poznawczą – rozwijającą wiedzę odbiorcy na temat danej marki (przykładowo na temat pola działania firmy),
- dywersyfikacyjną – wyróżniającą markę, jej produkt bądź usługę na tle konkurencji,
- gwarancyjną – pozwalającą na konotację produktu lub usługi z daną marką,
- emotywną – niosącą ze sobą skojarzenia emocjonalne i dotyczące wartości marki.

Na podstawie wymienionych funkcji można dojść do konkluzji, że logotyp dzięki swoim funkcjom, stwarza możliwość przekazania odbiorcy wielu istotnych informacji na temat marki w krótkim czasie. Znak marki stanowi komunikat, który może oddziaływać na potencjalne wybory i działania konsumenta, jak również na jego proces decyzyjny, umożliwiając wstępny rekonesans marki i wywołując pożądane emocje u nabywcy. Dlatego ważne jest, aby logo Zamku Piastowskiego w Raciborzu było dobrze zaprojektowane i spełniało wszystkie powyższe kryteria. Wspomniane warunki spełnia właśnie logotyp stworzony przez Panią Magdalenę Mandrysz.

Głównym zadaniem realizacji tematu było zbudowanie tożsamości wizualnej grodu poprzez stworzenie rozpoznawalnego, interesującego pod względem języka twórczego wizerunku, który zespoliłby motywy średniowieczne w oszczędnym ujęciu. Forma graficzna nawiązuje do historii Zamku Piastowskiego, przedstawiając ją w przetworzonej, współczesnej interpretacji. W przypadku nowego logo Zamku Piastowskiego w Raciborzu możemy dostrzec na nim elementy takie jak: most, rzeka Odra (są obok zamku), wieża kaplicy zamkowej, tarcza rycerza średniowiecznego, lewa strona herbu Raciborza oraz przyzamkowy młyn.

Logotyp powinien być wytworem nieprzypadkowym, cechować się profesjonalnością, przy czym jednocześnie powinien oddawać indywidualny charakter terytorium. Pomimo swej prostoty, znak powinien cechować się wysoką rozpoznawalnością, budząc określone skojarzenia. W tym ujęciu logo jest komunikatem oddziałującym na odbiorcę oraz mającym potencjalny wpływ na jego działanie za sprawą wywoływania pożądanych emocji odbiorcy. Takie też jest zaprojektowane nowe zamkowe logo. Zarówno identyfikacja wizualna, jak i publikacja zostały zaprojektowane we współpracy z władzami Zamku Piastowskiego, z myślą o ich rychłym wdrożeniu.

Promotorem pracy magisterskiej Pani Magdaleny Mandrysz był prof. Michał Kliś - grafik, plakacista, nauczyciel akademicki, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w latach 2001-2005. Profesor Michał Kliś jest także laureatem I Nagrody w Ogólnopolskim Konkursie na logo Województwa Śląskiego. Decyzję o wyborze jego projektu podjęło profesjonalne i niezawisłe jury, w którego skład wchodzili wybitni przedstawiciele sztuki projektowania z całej Polski. Ostatecznie logo zostało zatwierdzone i wdrożone przez Marszałka Województwa Śląskiego, dr. Jana Olbrychta.

Autor: Agencja Zamek, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Sport23 lutego 202512:45

Mateusz Mrówka zwycięzcą XIII Biegu Twardziela [FOTO i WIDEO]

Mateusz Mrówka zwycięzcą XIII Biegu Twardziela [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Dystans siedmiu kilometrów ścieżkami Arboretum Bramy Morawskiej w lesie Obora mieli do pokonania uczestnicy XIII edycji Biegu Twardziela, który rozegrano dziś, 23.02. Na starcie zameldowało się łącznie 190 biegaczek i biegaczy z Polki i Czech.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport24 lutego 202500:43

XXII edycja HLPN przeszła do historii [FOTO]

XXII edycja HLPN przeszła do historii [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Trzynaście weekendów, kilkadziesiąt rozegranych spotkań, setki bramek, wiele emocji, radości, a czasem smutku. To wszystko złożyło się na XXII edycję Halowej Ligi Piłki Nożnej, którą w niedzielny (25.02) wieczór zakończono w hali OSiR Racibórz.

(greh)
Reklama
Aktualności23 lutego 202520:26

Msza św. w intencji chorych w kaplicy zamkowej

Msza św. w intencji chorych w kaplicy zamkowej  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Zamek Piastowski/fot. D. Kruty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 21.02.2025
20 lutego 202513:34

Nasz Racibórz 21.02.2025

Nasz Racibórz 14.02.2025
14 lutego 202519:07

Nasz Racibórz 14.02.2025

Nasz Racibórz 07.02.2025
6 lutego 202519:32

Nasz Racibórz 07.02.2025

Nasz Racibórz 31.01.2025
30 stycznia 202520:04

Nasz Racibórz 31.01.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.