Wątpliwa dbałość PK o wizerunek miasta i komfort pasażerów
Z redakcyjnej poczty. - W dbałości o dobry wizerunek miasta oraz dla podniesienia komfortu mieszkańców Miasto Racibórz wraz z Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. w Raciborzu wdrożyło System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - czytamy na stronie kontrolowanej przez magistrat spółki. - Wdrożyło, ale nie aktualizuje - alarmują Czytelnicy.
- Na stronie jakże ważnej dla mieszkańców spółki Przedsiębiorstwa Komunalnego w zakładce busbox (http://pk-raciborz.pl/site/busbox) czytamy, że "W dbałości o dobry wizerunek miasta oraz dla podniesienia komfortu mieszkańców Miasto Racibórz wraz z Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. w Raciborzu wdrożyło System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej". I ja się w tym miejscu pytam, gdzie jest ta dbałość o dobry wizerunek miasta i komfort mieszkańców, skoro dziś już trzeci z kolei weekend z mylnym, nieaktualnym rozkładem jazdy - czytamy w liście do naszej redakcji. Chodzi o linie 6R, 1SN, 2SN, 9SN i 14SN. - W systemie nadal obowiązuje stary rozkład jazdy, który ma się nijak do rzeczywistości - czytamy dalej. Przykład: Przystanek Dworzec Batorego na dzień 15/07/2017 - widzimy cały rozkład odjazdów, a tu ciekawostka, bo w soboty i niedziele linia nr 2 nie kursuje - podaje przykład nasz Czytelnik.
PK nie ma ostatnio dobrej passy. Przypomnijmy, kontrolowane przez miasto przedsiębiorstwo (gmina ma 100 proc. udziałów, a prezydent działa jako zgromadzenie wspólników) pozbyło się już wywozu odpadów. Teraz musi znaleźć receptę na trudną sytuację z przewozami pasażerskimi. Kłopotem są nie tylko zbyt rozbudowane linie autobusów miejskich i za małe przychody ze sprzedaży biletów, ale także problemy z naborem kierowców i presja płacowa. Przy obecnej strukturze przyszłość komunikacyjnego biznesu nie maluje się zbyt optymistycznie. Wystarczy znacząca podwyżka cen paliw i już PK wpadnie w poważne kłopoty. - Odpowiedzią na te problemy może być nowa organizacja tras, która radykalnie zrywa z dotychczasową tradycją - czytamy w sprawozdaniu PK. Spółka musi znaleźć pieniądze na nowe systemy informatyczne. Komunikacja powinna być oparta o trzy główne punkty - dworzec PKS, pl. Konstytucji 3 Maja oraz szpital przy Gamowskiej. Chce skrócić długość tras i zwiększyć liczbę kursów w śródmieściu. - Celem jest wykonanie zbliżonej liczby zadań przy mniejszej ilości naboru i niższych kosztach funkcjonowania.
Warto jednak, by przy okazji PK pamiętało o aktualizacji aplikacji, do których używania zachęca.
opr. red.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany