Wiadomo już, w którym miejscu powstanie nowy most na Uldze
277 tys. zł znalazło się w projekcie budżetu na 2020 r. z przeznaczeniem na projekt budowy drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Raciborza. Prace już ruszyły. - Obecnie analizowane są warianty przyłączenia odcinka od Sudoła do projektowanego węzła na Piaskowej - mówi wiceprezydent Dominik Konieczny.
Obwodnica wschodnia 2 to połączenie od Sudoła na wylocie DK 45 z Raciborza w kierunku Bieńkowic wzdłuż Ulgi na Płoni z drogą wojewódzką nr 935 Racibórz-Rybnik w rejonie ulicy Piaskowej, z uwzględnieniem nowej przeprawy mostowej na wysokości Dębicza. Obecnie budowana jest wschodnia obwodnica nr 1 - od Miedoni przez Ostróg do Rybnickiej-Piaskowej. To zarazem 4 i 5 etap drogi regionalnej Racibórz-Pszczyna. Kolejne etapy zakładają budowę nowej trasy w ciągu obecnej Piaskowej do węzła w rejonie starej drogi z Raciborza do Brzezia i dalej Rybnika. Na wysokości Dębicza droga przejdzie nową przeprawą przez Ulgę i dalej przetnie ul. Brzeską oraz las Bismarck w kierunku Rybnickiej. Widać to na zdjęciach w galerii.
- Do węzła na Piaskowej musimy przyłączyć drugi odcinek wschodniej obwodnicy, ten od Sudoła - objaśnia wiceprezydent Dominik Konieczny. Pracuje nad tym wyłonione w przetargu Biuro Konsultingowo – Doradcze EUROEKSPERT z Wymysłowa. Koszt całej dokumentacji koncepcyjno – środowiskowej to 491 077,50 zł. Pierwsze 277 tys. zł jest w budżecie na przyszły rok. Zlecone opracowanie projektowe obejmuje m.in.: opracowanie studium korytarzowego; studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowego oraz przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia. Dokument musi być zgodny z obowiązującymi w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad standardami. Wykonawca ma na to 20 miesięcy.
- To wstęp do prac - mówi wiceprezydent Dominik Konieczny, który nadzoruje działania. Nie oznacza to rozpoczęcia robót budowlanych, ale przystąpienie do czynności formalnych, które muszą poprzedzić wbicie pierwszej łopaty. Docelowo inwestorem, w systemie projektuj-buduj, ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Miasto swoim działaniem chce przyspieszyć powstanie obwodnicy, a jednocześnie mieć wpływ na jej przyszły kształt.
źródło map - esim Racibórz
Komentarze (1)
Dodaj komentarz