Konkurs - Dbajmy o środowisko
1 stycznia 2011 roku rozpoczyna się III edycja konkursu ekologicznego organizowanego na terenie gminy Głubczyce pod nazwą Dbajmy o środowisko. Zapraszamy wszystkie rodziny, wspólnoty i sołectwa do udziału w konkursie.
Regulamin konkursu: Dbajmy o środowisko
Organizatorem konkursu jest Urząd Miejski w Głubczycach. Celem konkursu jest propagowanie działań proekologicznych w gminie Głubczyce oraz podwyższenie świadomości mieszkańców w zakresie segregacji odpadów prowadzonej na terenie Naszej gminy. Konkurs ma za zadanie promować ochronę środowiska w gminie Głubczyce.
Konkurs prowadzony będzie w następujących kategoriach:
Kategoria I - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez sołectwo – największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych- opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszone do udziału sołectwo.
Kategoria II - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez indywidualnych właścicieli nieruchomości - największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych - opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszonych do udziału indywidualnych właścicieli nieruchomości.
Kategoria III - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez budynki wielorodzinne oraz wspólnoty mieszkaniowe - największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych - opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszone do udziału budynki wielorodzinne lub wspólnoty mieszkaniowe.
Konkurs trwa od 1 stycznia do 31 grudnia każdego roku.
Zasady konkursu:
4.1 W konkursie mogą wziąć udział mieszkańcy miasta i gminy Głubczyce, systematycznie segregujący odpady komunalne.
4.2 Uczestnicy konkursu, którzy zostali nagrodzeni za zajęcie pierwszego miejsca w jednej
z poprzednich edycji ( we wszystkich kategoriach) nie będą brani pod uwagę przy podziale nagród przez pięć kolejnych lat od roku, w którym otrzymali nagrodę. Zostaną oni natomiast nagrodzeni za zajęcie kolejnych miejsc i będą brani pod uwagę w klasyfikacji kategorii I i III.
4.3 Uczestnik do konkursu przystępuje na podstawie zgłoszenia złożonego przez sołtysa/właścicieli nieruchomości/administratorów budynków lub osoby upoważnione przez wspólnoty, na druku stanowiącym załącznik nr 1a do niniejszego regulaminu. Druki zgłoszeń można pobierać w Urzędzie Miejskim w Głubczycach w pokoju nr 15 lub ze strony internetowej tutejszego urzędu www.glubczyce.pl lub gazety „Głos Głubczyc”.
4.4 Zgłoszenie powinno zawierać:
imię i nazwisko zgłaszającego lub nazwę uczestnika konkursu,
adres nieruchomości biorącej udział w konkursie lub nazwę miejscowości,
telefon kontaktowy,
określenie kategorii konkursowej,
liczbę: osób zameldowanych pod adresem uczestnika konkursu/mieszkańców sołectwa,
akceptację regulaminu konkursu,
datę złożenia zgłoszenia,
czytelny podpis zgłaszającego.
4.5 Zgłoszenia należy składać w UM Głubczyce pokój nr 15 do dnia 31 grudnia każdego roku, poprzedzającego rok konkursowy.
4.6 Zbiórka segregowanych odpadów odbywać się będzie w czterech podkategoriach:
papier (gazety, czasopisma, zeszyty, książki, torebki papierowe, katalogi, prospekty, kartony, pudełka kartonowe),
plastik (butelki po napojach typu „PET”, jednorazowe torby z tworzywa sztucznego, pojemniki z tworzywa sztucznego po art. spożywczych
i kosmetykach, folie budowlane i opakunkowe, twarde tworzywa sztuczne),
szkło (białe i kolorowe butelki po napojach, słoiki i szkło po przetworach, naczynia szklane).
opakowania tetra pak - wielomateriałowe ( wszelkiego rodzaju kartony po płynnej żywności, mleku, sokach itp.)
Komisja dokona, do końca marca, komisyjnego podliczenia ilości zebranych, posegregowanych odpadów za okres dwunastu miesięcy roku, w którym przebiegał konkurs
i ustali laureatów konkursu.
Ocena dla kategorii I II i III będzie się odbywać na podstawie następującego wzoru:
W danej podkategorii ilość (w kg) posegregowanych zebranych odpadów w w/w okresie podzielona przez liczbę mieszkańców: sołectwa/gospodarstwa domowego/budynku wielorodzinnego lub wspólnoty mieszkaniowej (stan na 31 grudzień - roku poprzedzającego uczestnictwo w konkursie). Każda podkategoria będzie punktowana oddzielnie, a łączna suma punktów zdobytych w podkategoriach wyłoni zwycięzcę danej kategorii.
Za zajęcie w danej podkategorii odpowiedniego miejsca będą przyznawane następujące ilości punktów:
1 m. – 15 pkt., 2 m. – 12 pkt., 3m. – 10 pkt., 4 m. – 8 pkt., 5 m. – 6 pkt., 6 m. – 5 pkt., 7 m.- 4 pkt., 8 m. – 3 pkt., 9 m – 2 pkt., 10 m – 1 pkt. Pozostałe miejsca 0 pkt.
Zwycięzca kategorii I wyłoniony zostanie na podstawie największej ilości uzyskanych punktów wszystkich podkategorii łącznie. Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania wynosi 60. Nie przewiduje się nagród za zajęcie pierwszego miejsca w podkategoriach.
W przypadku równej ilości punktów zsumowanych wszystkich podkategorii , zwycięzcą zostanie sołectwo, które będzie miało:
w przypadku miejscowości nieskanalizowanych - większą ilość zawartych umów na wywóz ścieków w przeliczeniu na ilość mieszkańców,
w przypadku miejscowościach skanalizowanych - długość odtworzenia cieku wodnego w metrach bieżących, wykonana siłami sołectwa.
Powołana komisja lub organizator konkursu zastrzega sobie prawo weryfikacji liczby mieszkańców podanych przez zgłaszającego.
Zasady zbiórki odpadów
11.1 Posegregowane odpady komunalne gromadzić należy w workach dostarczonych przez Spółkę Usługi Komunalne w Głubczycach. Worki, które będą zanieczyszczone innymi odpadami nie będą brane pod uwagę. Każdy worek musi być zawiązany i podpisany.
11.2 Harmonogram odbioru posegregowanych odpadów ustalony będzie przez Spółkę Usługi Komunalne i przekazany do wiadomości uczestnikom konkursu.
11.3 Zebrane ilości posegregowanych odpadów w kategorii II (indywidualnej) są wliczane do kategorii I i III.
Kategoria I
Za segregację odpadów prowadzoną przez zgłoszone sołectwo odpowiedzialny jest sołtys. Wszyscy mieszkańcy zbierają posegregowane odpady na rzecz sołectwa. Posegregowane odpady należy zbierać do worków i wystawiać przed swoją posesję
w dniu zgodnym z harmonogramem. Pracownicy Usług Komunalnych będą ważyć wystawione worki a następnie odwozić na składowisko odpadów .
Kategoria II i III
Za segregację odpadów prowadzoną przez zgłoszonego uczestnika odpowiada sam uczestnik osoba wyznaczona do reprezentacji lub zarządca. Posegregowane odpady należy zbierać do worków i wystawiać przed swoją posesję w dniu zgodnym z harmonogramem. Worki należy związać i podpisać imieniem i nazwiskiem /nazwą Wspólnoty Mieszkaniowej/ adresem zgłoszonego uczestnika konkursu. Pracownicy Usług Komunalnych będą ważyć wystawione worki i zapisywać ilości oddanych odpadów, przypisując odpowiednio ilości dla każdego zgłoszonego uczestnika a następnie odwozić na składowisko odpadów .
Rejestr oddanych posegregowanych odpadów będzie prowadzony przez Spółkę Usługi Komunalne. Ewidencja zebranych odpadów dostępna jest do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Głubczycach, ul. Niepodległości 14, 48-100 Głubczyce pokój nr 15, po
15 dniu każdego miesiąca.
Pracownicy Usług Komunalnych nie odpowiadają za niezgodność ilości oddanych posegregowanych odpadów.
Ogłoszenie wyników konkursu wraz z ich odczytaniem i wręczeniem nagród nastąpi
w terminie i miejscu wyznaczonym przez organizatora.
Dla uczestników konkursu przewidziane są nagrody w poszczególnych kategoriach.
14.1 Nagrody dla laureatów kategorii I, II i III zostaną przekazane w postaci refundacji faktur, które wcześniej zostaną przedstawione organizatorowi do zatwierdzenia .
14.2 Nagródy w kategorii II i III zostaną pomniejszone przez organizatora o należny podatek, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.
Kategoria I
1 miejsce – nagroda finansowa w kwocie 40 000 zł z przeznaczeniem na sołectwo oraz prawo organizowania dożynek gminnych w roku następnym.
Z zastrzeżeniem , że co 10 lat tj. w roku, 2020, 2030 itd. dożynki będą odbywać się w mieście Głubczyce.
2 miejsce – nagroda finansowa 20 000 zł
3 miejsce – nagroda finansowa 10 000 zł
Kategoria II
1 miejsce – nagroda finansowa 2 000 zł
2 miejsce – nagroda finansowa 1 000 zł
3 miejsce – nagroda finansowa 500 zł
Ponadto dla kolejnych 17 miejsc , które zajęły miejsca od 4 do 20 zwolnienie z opłat za wywóz śmieci przez 1 rok.
Kategoria III
1 miejsce – nagroda finansowa 10 000 zł
2 miejsce – nagroda finansowa 7 500 zł
3 miejsce – nagroda finansowa 5 000 zł
Komisja ma prawo do przyznania nagród specjalnych za szczególny wkład w promowanie ochrony środowiska na terenie gminy Głubczyce.
Organizator zastrzega sobie prawo do sfotografowania zwycięzców, przeprowadzenia wywiadu oraz podania wyników do publicznej wiadomości.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje organizator. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatora
www.glubczyce.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany