Reklama

Najnowsze wiadomości

Głubczyce29 listopada 201009:31

Konkurs - Dbajmy o środowisko

Konkurs - Dbajmy o środowisko - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama

1 stycznia 2011 roku rozpoczyna się III edycja konkursu ekologicznego organizowanego na terenie gminy Głubczyce pod nazwą Dbajmy o środowisko. Zapraszamy wszystkie rodziny, wspólnoty i sołectwa do udziału w konkursie.

Regulamin konkursu: Dbajmy o środowisko

Organizatorem konkursu jest Urząd Miejski w Głubczycach. Celem konkursu jest propagowanie działań proekologicznych w gminie Głubczyce oraz podwyższenie świadomości mieszkańców w zakresie segregacji odpadów prowadzonej na terenie Naszej gminy. Konkurs ma za zadanie promować ochronę środowiska w gminie Głubczyce.

Konkurs prowadzony będzie w następujących kategoriach:

Kategoria I - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez sołectwo – największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych- opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszone do udziału sołectwo.

Kategoria II - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez indywidualnych właścicieli nieruchomości - największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych - opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszonych do udziału indywidualnych właścicieli nieruchomości.

Kategoria III - Najefektywniejsza zbiórka posegregowanych odpadów komunalnych przez budynki wielorodzinne oraz wspólnoty mieszkaniowe - największa ilość zebranych, posegregowanych odpadów komunalnych - opakowaniowych typu: plastik, szkło, makulatura, opakowania tetra pak zebranych przez zgłoszone do udziału budynki wielorodzinne lub wspólnoty mieszkaniowe.

Konkurs trwa od 1 stycznia do 31 grudnia każdego roku.

Zasady konkursu:

4.1 W konkursie mogą wziąć udział mieszkańcy miasta i gminy Głubczyce, systematycznie segregujący odpady komunalne.

4.2 Uczestnicy konkursu, którzy zostali nagrodzeni za zajęcie pierwszego miejsca w jednej
z poprzednich edycji ( we wszystkich kategoriach) nie będą brani pod uwagę przy podziale nagród przez pięć kolejnych lat od roku, w którym otrzymali nagrodę. Zostaną oni natomiast nagrodzeni za zajęcie kolejnych miejsc i będą brani pod uwagę w klasyfikacji kategorii I i III.

4.3 Uczestnik do konkursu przystępuje na podstawie zgłoszenia złożonego przez sołtysa/właścicieli nieruchomości/administratorów budynków lub osoby upoważnione przez wspólnoty, na druku stanowiącym załącznik nr 1a do niniejszego regulaminu. Druki zgłoszeń można pobierać w Urzędzie Miejskim w Głubczycach w pokoju nr 15 lub ze strony internetowej tutejszego urzędu www.glubczyce.pl lub gazety „Głos Głubczyc”.

4.4 Zgłoszenie powinno zawierać:

imię i nazwisko zgłaszającego lub nazwę uczestnika konkursu,

adres nieruchomości biorącej udział w konkursie lub nazwę miejscowości,

telefon kontaktowy,

określenie kategorii konkursowej,

liczbę: osób zameldowanych pod adresem uczestnika konkursu/mieszkańców sołectwa,

akceptację regulaminu konkursu,

datę złożenia zgłoszenia,

czytelny podpis zgłaszającego.

4.5 Zgłoszenia należy składać w UM Głubczyce pokój nr 15 do dnia 31 grudnia każdego roku, poprzedzającego rok konkursowy.

4.6 Zbiórka segregowanych odpadów odbywać się będzie w czterech podkategoriach:

papier (gazety, czasopisma, zeszyty, książki, torebki papierowe, katalogi, prospekty, kartony, pudełka kartonowe),

plastik (butelki po napojach typu „PET”, jednorazowe torby z tworzywa sztucznego, pojemniki z tworzywa sztucznego po art. spożywczych
i kosmetykach, folie budowlane i opakunkowe, twarde tworzywa sztuczne),

szkło (białe i kolorowe butelki po napojach, słoiki i szkło po przetworach, naczynia szklane).

opakowania tetra pak - wielomateriałowe ( wszelkiego rodzaju kartony po płynnej żywności, mleku, sokach itp.)

Komisja dokona, do końca marca, komisyjnego podliczenia ilości zebranych, posegregowanych odpadów za okres dwunastu miesięcy roku, w którym przebiegał konkurs
i ustali laureatów konkursu.

Ocena dla kategorii I II i III będzie się odbywać na podstawie następującego wzoru:

W danej podkategorii ilość (w kg) posegregowanych zebranych odpadów w w/w okresie podzielona przez liczbę mieszkańców: sołectwa/gospodarstwa domowego/budynku wielorodzinnego lub wspólnoty mieszkaniowej (stan na 31 grudzień - roku poprzedzającego uczestnictwo w konkursie). Każda podkategoria będzie punktowana oddzielnie, a łączna suma punktów zdobytych w podkategoriach wyłoni zwycięzcę danej kategorii.

Za zajęcie w danej podkategorii odpowiedniego miejsca będą przyznawane następujące ilości punktów:

1 m. – 15 pkt., 2 m. – 12 pkt., 3m. – 10 pkt., 4 m. – 8 pkt., 5 m. – 6 pkt., 6 m. – 5 pkt., 7 m.- 4 pkt., 8 m. – 3 pkt., 9 m – 2 pkt., 10 m – 1 pkt. Pozostałe miejsca 0 pkt.

Zwycięzca kategorii I wyłoniony zostanie na podstawie największej ilości uzyskanych punktów wszystkich podkategorii łącznie. Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania wynosi 60. Nie przewiduje się nagród za zajęcie pierwszego miejsca w podkategoriach.
W przypadku równej ilości punktów zsumowanych wszystkich podkategorii , zwycięzcą zostanie sołectwo, które będzie miało:

w przypadku miejscowości nieskanalizowanych - większą ilość zawartych umów na wywóz ścieków w przeliczeniu na ilość mieszkańców,

w przypadku miejscowościach skanalizowanych - długość odtworzenia cieku wodnego w metrach bieżących, wykonana siłami sołectwa.

Powołana komisja lub organizator konkursu zastrzega sobie prawo weryfikacji liczby mieszkańców podanych przez zgłaszającego.

Zasady zbiórki odpadów

11.1 Posegregowane odpady komunalne gromadzić należy w workach dostarczonych przez Spółkę Usługi Komunalne w Głubczycach. Worki, które będą zanieczyszczone innymi odpadami nie będą brane pod uwagę. Każdy worek musi być zawiązany i podpisany.

11.2 Harmonogram odbioru posegregowanych odpadów ustalony będzie przez Spółkę Usługi Komunalne i przekazany do wiadomości uczestnikom konkursu.

11.3 Zebrane ilości posegregowanych odpadów w kategorii II (indywidualnej) są wliczane do kategorii I i III.

Kategoria I

Za segregację odpadów prowadzoną przez zgłoszone sołectwo odpowiedzialny jest sołtys. Wszyscy mieszkańcy zbierają posegregowane odpady na rzecz sołectwa. Posegregowane odpady należy zbierać do worków i wystawiać przed swoją posesję
w dniu zgodnym z harmonogramem. Pracownicy Usług Komunalnych będą ważyć wystawione worki a następnie odwozić na składowisko odpadów .

Kategoria II i III

Za segregację odpadów prowadzoną przez zgłoszonego uczestnika odpowiada sam uczestnik osoba wyznaczona do reprezentacji lub zarządca. Posegregowane odpady należy zbierać do worków i wystawiać przed swoją posesję w dniu zgodnym z harmonogramem. Worki należy związać i podpisać imieniem i nazwiskiem /nazwą Wspólnoty Mieszkaniowej/ adresem zgłoszonego uczestnika konkursu. Pracownicy Usług Komunalnych będą ważyć wystawione worki i zapisywać ilości oddanych odpadów, przypisując odpowiednio ilości dla każdego zgłoszonego uczestnika a następnie odwozić na składowisko odpadów .

Rejestr oddanych posegregowanych odpadów będzie prowadzony przez Spółkę Usługi Komunalne. Ewidencja zebranych odpadów dostępna jest do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Głubczycach, ul. Niepodległości 14, 48-100 Głubczyce pokój nr 15, po
15 dniu każdego miesiąca.

Pracownicy Usług Komunalnych nie odpowiadają za niezgodność ilości oddanych posegregowanych odpadów.

Ogłoszenie wyników konkursu wraz z ich odczytaniem i wręczeniem nagród nastąpi
w terminie i miejscu wyznaczonym przez organizatora.

Dla uczestników konkursu przewidziane są nagrody w poszczególnych kategoriach.

14.1 Nagrody dla laureatów kategorii I, II i III zostaną przekazane w postaci refundacji faktur, które wcześniej zostaną przedstawione organizatorowi do zatwierdzenia .

14.2 Nagródy w kategorii II i III zostaną pomniejszone przez organizatora o należny podatek, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

Kategoria I

1 miejsce – nagroda finansowa w kwocie 40 000 zł z przeznaczeniem na sołectwo oraz prawo organizowania dożynek gminnych w roku następnym.
Z zastrzeżeniem , że co 10 lat tj. w roku, 2020, 2030 itd. dożynki będą odbywać się w mieście Głubczyce.

2 miejsce – nagroda finansowa 20 000 zł

3 miejsce – nagroda finansowa 10 000 zł

Kategoria II

1 miejsce – nagroda finansowa 2 000 zł

2 miejsce – nagroda finansowa 1 000 zł

3 miejsce – nagroda finansowa 500 zł

Ponadto dla kolejnych 17 miejsc , które zajęły miejsca od 4 do 20 zwolnienie z opłat za wywóz śmieci przez 1 rok.

Kategoria III

1 miejsce – nagroda finansowa 10 000 zł

2 miejsce – nagroda finansowa 7 500 zł

3 miejsce – nagroda finansowa 5 000 zł

Komisja ma prawo do przyznania nagród specjalnych za szczególny wkład w promowanie ochrony środowiska na terenie gminy Głubczyce.

Organizator zastrzega sobie prawo do sfotografowania zwycięzców, przeprowadzenia wywiadu oraz podania wyników do publicznej wiadomości.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje organizator. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatora

www.glubczyce.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 20.12.2024
20 grudnia 202410:11

Nasz Racibórz 20.12.2024

Nasz Racibórz 13.12.2024
12 grudnia 202421:45

Nasz Racibórz 13.12.2024

Nasz Racibórz 06.12.2024
5 grudnia 202421:06

Nasz Racibórz 06.12.2024

Nasz Racibórz 29.11.2024
28 listopada 202419:21

Nasz Racibórz 29.11.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.