Dopłaty do usuwania i utylizacji azbestu
Przypominamy Mieszkańcom Gminy Baborów, że istnieje obowiązek złożenia informacji o wyrobach zawierających azbest. Informacja dotyczy zarówno obiektów mieszkalnych, gospodarczych, garaży oraz instalacji zewnętrznych i wewnętrznych. Informacje należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Baborowie.
Azbest jest minerałem, który ze względu na swoje zalety był stosowany do produkcji wielu wyrobów m.in. pokryć dachowych, płyt elewacyjnych, rur, przewodów kominowych, różnych typów izolacji cieplnej itd. Dzisiaj jednak wiadomo, iż włókna azbestowe znajdujące się w powietrzu (a pochodzące z uszkodzonych wyrobów zawierających azbest) są szkodliwe dla zdrowia, dlatego też w Polsce wprowadzono od 1997r. zakaz wprowadzania, produkcji oraz obrotu azbestem i jego wyrobami. Zabronione jest również jego ponowne wykorzystywanie.Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dopuszcza się wykorzystywanie już istniejącego azbestu lub wyrobów zawierających azbest nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2032r. Do tego czasu azbest i jego wyroby winny być stopniowo usuwane z naszego otoczenia, w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi. Przypominamy Mieszkańcom Gminy Baborów, że istnieje obowiązek złożenia informacji o wyrobach zawierających azbest. Informacja dotyczy zarówno obiektów mieszkalnych, gospodarczych, garaży oraz instalacji zewnętrznych i wewnętrznych.
Informacje należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Baborowie, w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia każdego roku. Stosowne druki dostępne są w Urzędzie Miejskim w Baborowie, pok. nr 6.
Niedopełnienie powyższego obowiązku skutkuje brakiem możliwości ubiegania się o zwrot kosztów związanych z usuwaniem i utylizacją azbestu z: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Starostwa Powiatowego w Głubczycach
Pierwsze źródło dofinansowania: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
Koszty kwalifikowane:
- demontaż pokrycia lub wyrobów zawierających azbest;
- transport odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie;
- unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
Wysokość dofinansowania może wynosić do 60% kosztów kwalifikowanych netto.
Szczegóły kliknij TUTAJ.
www.baborow.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany