Zagraniczne lekcje uczniów SP 1
Tradycją w Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi są już wyjazdy zagraniczne uczniów. Obecnie trwają dwie mobilności na Maltę i jedna do Czech.
Grupa dwadzieściorga uczniów „Jedynki” wraz z opiekunami uczestniczy obecnie do końca tygodnia w zajęciach w St. Benedict Primary School i w St. Benedict Secondary School w Kirkop na Malcie. Są to uczniowie klas 6-8, którzy nabywają tam umiejętności językowych w ramach projektu „Różne przedmioty – jedna lekcja” współfinansowanego przez Unię Europejską. Szkoła z Ostroga i Malty nawiązały współpracę przez e-Twinning. Obie mają doświadczenie w realizacji projektów, a ich uczniowie są rówieśnikami.
- Celem jest doskonalenie nie tylko naszych umiejętności językowych, ale także podniesienie zainteresowania naukami ścisłymi oraz by uczniowie zachłysnęli się nauką, która jest nieograniczona, a zajęcia były skorelowane i bogatsze – tłumaczy Mariola Kramarczyk, koordynator projektu.
Uczniowie wraz ze swoimi nauczycielkami: Mariolą Kramarczyk, Zofią Sekułą, Katarzyną Bartkowiak – Bucyk i Agnieszką Gawliczek, uczestniczyli w lekcjach zarówno w budynku szkoły jak i w zajęciach outdoor learning, tworzyli wspólnie quizy Kahoot o krajach partnerskich i prezentowali kulturę obu krajów.
Dotychczas mieli okazję zwiedzić wiele ciekawych miejsc, a drugie tyle jeszcze przed nimi. Atrakcjami było zwiedzanie stanowiska archeologicznego Ħaġar Qim, wioski rybackiej, formacji skalnych przy Błękitnej Grocie, parku Buskett Woods, Malta National Aquarium czy plaży Quawra.
- Mobilność zagraniczna uczniów pozwoli na innowacyjny i niecodzienny sposób obserwacji rozwiązań dydaktycznych w krajach partnerskich. Możliwość zwiedzenia obcych krajów i udział w zajęciach tam organizowanych, jest to dla uczniów atrakcyjne i samo w sobie pozwoli na otwarcie się na nowe doświadczenia. Obserwacja zajęć i korelacji międzyprzedmiotowych u partnerów i poprzez wykonanie zadań samemu, da możliwość przekonania, że nauka jest i może być jeszcze bardziej interesująca i zadziwiająca. Prezentowane zagadnienia z przedmiotów ścisłych w atrakcyjny dla uczniów sposób w myśl zasady "poczuj, wykonaj, zrozum" stymuluje wszystkie zmysły i pozwala na łatwiejsze przyswojenie wiedzy. Co więcej, współpraca uczniów z Polski i kraju goszczącego zmusza do posługiwanie się językiem angielskim, co rozwija naraz umiejętności kooperacji i biegłości językowej – dodaje anglistka z „Jedynki”.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany