Erasmus w raciborskiej Słonecznej Krainie. W poszukiwaniu sposobów włączania STEM i robotyki do praktyk edukacyjnych
Pierwsze spotkanie z projektu Erasmus + "Transition from STEM to Robotics" w Słonecznej Krainie zakończone. 24 czerwca uczestnicy z Malty, Turcji, Polski i Portugalii spotkali się w Bielsku-Białej. Szkoła Słoneczna Kraina w Raciborzu we współpracy ze Szkołą Podstawową Słoneczna Kraina w Bielsku-Białej gościły nauczycieli i uczniów, którzy wspólnie uczestniczyli w różnych aktywnościach.
Szlakiem Bolka, Lolka i Reksia
Pierwszy dzień rozpoczęto od łamania lodów i omówienia programu pięciodniowego spotkania. Uczestnicy zwiedzali Bielsko-Białą szlakiem Bolka, Lolka i Reksia. A następnego odkrywali Micro: Bit V2. Uczyli się programowania za pomocą MakeCode oraz testowali projekty za pomocą symulatora Micro: Bit. Poznali podstawy działania tego innowacyjnego mikrokontrolera, co otworzyło nowe możliwości edukacyjne.
W dziedzinie robotyki i w Inwałdzie
Trzeciego dnia uczestnicy poznawali symulator 3D VEX Robotics i technologię STEM Robotics Detect Colours, która pozwala robotom rozpoznawać kolory. Aktywne sesje warsztatowe przyczyniły się do rozwoju umiejętności w dziedzinie robotyki.
27 czerwca uczniowie i nauczyciele z Malty, Polski, Turcji i Portugalii odwiedzili Inwałd. Zwiedzali Park Miniatur "Świat Marzeń", średniowieczną osadę oraz uczestniczyli w interaktywnej przygodzie budzenia smoka. Na zakończenie wycieczki bawili się w parku rozrywki, integrując się i nawiązując nowe przyjaźnie. - Wycieczka do Inwałdu była wyjątkowym doświadczeniem edukacyjnym, które połączyło naukę z zabawą. Program Erasmus+ po raz kolejny udowodnił, że edukacja i integracja mogą iść w parze, dostarczając niezapomnianych przeżyć - mówi dyrektor Słonecznej Krainy w Raciborzu Marzenna Mruk-Otulak.
Wokół robota Maze Challenger
Ostatni dzień rozpoczął się ekscytującymi zajęciami STEM skupionymi wokół robota Maze Challenger. Uczestnicy mieli za zadanie zaprojektować i zaprogramować roboty, które będą poruszać się po labiryncie. To wyzwanie nie tylko sprawdziło ich umiejętności rozwiązywania problemów, ale także pobudziło pracę zespołową i kreatywność. Rywalizacja była zacięta, a doświadczenie edukacyjne bezcenne, ponieważ dostarczyło uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu robotyki i programowania.
Następnie był czas na wzięcie udziału w aktywności w formularzu Google. Działanie to służyło refleksji nad wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w trakcie projektu. Pozwoliło na przekazanie informacji zwrotnej i ocenę własnych postępów.
Najważniejszym wydarzeniem dnia była ceremonia wręczenia certyfikatów, podczas której wszyscy zostali docenieni za swoją ciężką pracę i poświęcenie. Był to moment dumy i spełnienia, podkreślający znaczenie międzynarodowej współpracy w edukacji.
Ekologicznie robotycznie
Dzień zakończył się cyklem warsztatów zatytułowanych „Ekologicznie robotycznie”. Skupiały się one na integracji zasad ekologicznych z robotyką i badały, w jaki sposób można wykorzystać technologię do sprostania wyzwaniom środowiskowym. Uczestnicy dyskutowali na temat zrównoważonych praktyk w robotyce, rozwoju robotów przyjaznych dla środowiska i roli robotyki w promowaniu ochrony środowiska.
Jednym z najbardziej kreatywnych warsztatów był „Plastik nie jest fantastyczny”, podczas którego uczestnicy uczyli się, jak zrobić koszulki z plastikowych toreb. - Celem było podniesienie świadomości na temat recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów, które zazwyczaj trafiają na wysypiska śmieci. Uczestnicy odkryli, jak zamienić plastikowe torby w funkcjonalne i stylowe koszulki, pokazując, że nawet odpady mogą zyskać drugie życie, jeśli zastosuje się odpowiednią technologię i kreatywność - relacjonuje Joanna Łyko-Dominik, wicedyrektor Słonecznej Krainy w Raciborzu.
Dalszy rozwój w dziedzinach STEM i robotyki
Projekt LTTA Transition from STEM to Robotics był wzbogacającym doświadczeniem dla wszystkich zaangażowanych. Uczestnicy z Malty, Polski, Turcji i Portugalii rozwinęli nowe umiejętności, nawiązali międzynarodowe przyjaźnie i poszukiwali innowacyjnych sposobów włączania STEM i robotyki do swoich praktyk edukacyjnych. Działania ostatniego dnia nie tylko uczciły ich osiągnięcia, ale także przygotowały grunt pod przyszłą współpracę i dalszy rozwój w dziedzinach STEM i robotyki. - Kończąc tę niezwykłą podróż, nie możemy się doczekać dalszego wpływu tego projektu na uczestników i ich społeczności. Zdobyta tutaj wiedza i doświadczenia niewątpliwie ukształtują przyszłość edukacji STEM i robotyki - podsumowuje Marzenna Mruk-Otulak, dyrektor Słonecznej Krainy w Raciborzu.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany