Odkrywanie robotyki poprzez STEM: Nauczyciele z SP 4 w Raciborzu na warsztatach w Reykjaviku
W dniach 7-9 września 2024 roku nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Raciborzu wzięli udział w międzynarodowych warsztatach robotyki w Reykjaviku, stolicy Islandii, w ramach projektu „Discover Robotics via STEM”. Projekt ten jest owocem współpracy dziewięciu partnerów z Turcji, Polski, Islandii, Hiszpanii, Danii, Portugalii oraz Irlandii i ma na celu popularyzację edukacji w zakresie robotyki oraz nauk ścisłych wśród uczniów szkół podstawowych.
Wizytę nauczycieli rozpoczęło spotkanie organizacyjne, podczas którego zaprezentowano program mobilności „Módurmál samtók” oraz Nordic Academy Studies. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się więcej o działaniach związanych z edukacją STEM w krajach nordyckich.
Pierwszego dnia nauczyciele odwiedzili szkołę Hólabrekkuskóli, gdzie zostali oprowadzeni po placówce. Następnie uczestniczyli w obserwacji zajęć z udziałem uczniów w wieku 11-14 lat. Wizyta była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i poznania islandzkiego podejścia do edukacji technologicznej.
Po intensywnych warsztatach nauczyciele mieli także okazję zwiedzić Reykjavik, w tym takie miejsca jak Muzeum Perlan, w którym znajduje się planetarium, a także Harpę – słynne centrum kulturalne i konferencyjne. Nie zabrakło również wizyty na Uniwersytecie w Reykjaviku, gdzie odbył się warsztat poświęcony robotyce, a uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi technologiami w tej dziedzinie, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym.
Kulminacyjnym punktem wyjazdu była wycieczka po historycznych miejscach Islandii, takich jak Park Narodowy Þingvellir, wodospady oraz tzw. Złoty Krąg – popularna trasa turystyczna, która pozwala na odkrywanie naturalnych cudów tego niezwykłego kraju.
Dzięki międzynarodowej współpracy i wymianie doświadczeń nauczyciele z Raciborza wrócili z nowymi pomysłami na wykorzystanie robotyki w polskich szkołach, wzbogacając tym samym ofertę edukacyjną dla uczniów. Warsztaty w Reykjaviku to nie tylko okazja do rozwoju zawodowego, ale także do nawiązania wartościowych kontaktów z nauczycielami z innych krajów, co z pewnością zaowocuje w przyszłości dalszą współpracą.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz