Ciało stałe, ciecz czy gaz? Zajęcia na Krzyżanowickim Uniwersytecie Dziecięcym
Gdy fizycy opisują różne zjawiska, posługują się nazwami określającymi zarówno przedmioty, jak i istoty żywe - używają wtedy pojęcia ciało fizyczne. Ciała fizyczne są zbudowane z różnych substancji. Na przykład linijka może być zrobiona z plastiku, świeca z wosku, szafa z drewna, a wazon ze szkła. Jak wiemy z lekcji chemii, wszystko, co nas otacza, składa się z atomów lub cząsteczek (połączonych atomów). Istnieje ponad 100 różnych rodzajów atomów. Trudno uwierzyć, że cały świat zbudowany jest z tak niewielkiej liczby różnych "klocków". Łącząc na rozmaite sposoby różne liczby atomów poszczególnych pierwiastków można jednak otrzymać tysiące substancji o odmiennych właściwościach. Ta sama substancja może występować w stanie stałym, ciekłym lub gazowym. Stan substancji może się zmieniać w zależności od warunków zewnętrznych.
Eksperymenty, w których uczestniczyli studenci, przeprowadzili popularyzator nauki Łukasz Adam i animator Marcin Maszka, pracownicy Fabryki Wiedzy. Taki interaktywny pokaz, łączący zabawę z nauką, pomaga lepiej zrozumieć otaczający nas świat, a jednocześnie szybko przyswoić sobie wiedzę. Tak więc po raz kolejny dzieci przekonały się, że nauka chemii nie musi być straszna i nudna, wręcz przeciwnie - może być interesująca, intrygująca i ekscytująca, a doświadczenia są "superowe".
Podczas gdy młodzi studenci uczestniczyli w zajęciach, rodzice i opiekunowie wysłuchali kolejnego wykładu w ramach Akademii Rozwoju Rodzica. Wykład zatytułowany był: "Techniki pamięciowe i szybkie czytanie dla dzieci". Spotkanie prowadziła Ewa Bensz-Smagała - trener, pedagog, nauczyciel akademicki.
ug
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany