Oswojeni z ortografią - rozstrzygnięto konkurs organizowany przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną
W konkursie udział brali uczniowie ze zdiagnozowaną dysortografią. Celem konkursu było inspirowanie do aktywnego przezwyciężania własnych trudności i ograniczeń w opanowaniu pisowni języka polskiego oraz stworzenie warunków do zaprezentowania kreatywnego podejścia do uczenia się ortografii.
W starożytnych Chinach do kanonu dobrze wykształconego człowieka należała sztuka pięknego pisania. Również średniowieczna Europa bardzo wysoko ceniła sobie kaligrafię. Dzisiaj, w epoce edytora tekstu i telefonu komórkowego, wieczne pióro odeszło już raczej do lamusa. Tym niemniej pewna sztuka pozostała w dalszym ciągu wyznacznikiem pewnego rodzaju kultury pisanej, świadectwem oczytania i zaznajomienia z arkanami formalnego wykształcenia. Sztuką tą jest znajomość prawideł ortografii.
W konkursie "Oswajanie ortografii" organizowanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną pierwsze miejsce zajął Marek Zawada ze Szkoły Podstawowej nr 1. Na drugim miejscu podium znalazł się Bartłomiej Sedlaczek z SP 13. Na brąz zasłużył natomiast Wiktor Świątek. Tytuł "Szkoły Przyjaznej uczniom z dysleksją" powędrował natomiast w tym roku do Szkoły Podstawowej nr 1.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany