Nauczyciele z Grzegorzowic na szkoleniach w Austrii i Irlandii
Podczas wakacji dyrektor Szkoły Podstawowej w Grzegorzowicach Mariola Ciszek oraz nauczyciele języków obcych Karina Walach oraz Marek Muszalik uczestniczyli w kursach metodyczno – językowych w ramach projektu Erasmus +. Kursy były realizowane odpowiednio w placówce „ActiLingua Academy“ w Wiedniu oraz na uniwersytecie w Dublinie.
Program kursu obejmował zajęcia różnego typu, rozwijające przede wszystkim kompetencje językowe nauczycieli, a realizowany był wg standardów pozwalających uzyskanie Certyfikatu wymaganego w realizacji projektu „Erasmus+”. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatowej, podczas których uczestnicy dzielili się swoim doświadczeniem dydaktycznym i metodycznym uzyskanym podczas pracy zawodowej w szkołach różnego typu, w różnych stronach Europy. Ciekawe rozwiązania metodyczne przedstawiane były również przez doświadczonych, wysoko wykwalifikowanych lektorów. Szkoła wypracowała własne, nowatorskie metody nauczania bazujące na metodach komunikacyjnych. Kurs prowadzony był w małych, międzynarodowych grupach, dzięki czemu uczestnicy mogli doskonalić warsztat pracy nauczycielskiej, dyskutując na różne tematy w miłej, twórczej i przyjaznej atmosferze. Program kursu wzbogacony był zajęciami związanymi z zachwycającym dorobkiem kulturowym wspomnianych stolic. Obejmował kilkakrotne zwiedzanie z przewodnikiem tych pięknych miast inspirując tym samym do samodzielnych wycieczek, udziału w koncertach oraz przemyśleń w licznych muzeach.
Organizowany przez szkołę program pozalekcyjny miał na celu ukazanie uczestnikom współczesnej Austrii czy Irlandii, stylu życia mieszkańców i dorobku kulturowego państw, a w szczególności ich pięknych stolic.
Ciekawe, innowacyjne metody nauczania w połączeniu z możliwością doskonalenia języka podczas licznych kontaktów z uczestnikami kursu, w sposób znaczący wpłynęły na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Grzegorzowicach oraz stały się inspiracją do weryfikacji dotychczasowych poglądów, zachowań oraz metod nauczania. Zdaniem uczestników kursu, tego typu szkolenia powinny być wpisane w obowiązku każdego nauczyciela. Dla nauczyciela młodego to ogromna szansa na poszerzenie swoich horyzontów i zestawienie swojej, często szerokiej, wiedzy teoretycznej z doświadczeniem prowadzących i innych uczestników kursu. Dla nauczyciela ze stażem jest to natomiast szansa na zerwanie z rutyną, na odświeżenia swojego warsztatu pracy. Realizacja niniejszego przedsięwzięcia nie byłaby możliwa bez wsparcia organu prowadzącego- Gminy Rudnik, która swoimi działaniami aktywnie wspiera rozwój zawodowy nauczycieli. W kontekście finansowania szkoła jest beneficjentem programu Erasmus +, a środki pochodzą z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.