Turbolandeskunde - uczniowie II LO najlepsi!

Dwa dni, 1 i 2 czerwca, trwał III etap ogólnopolskiego konkursu „Turbolandeskunde- Wędrówka po krajach niemieckiego obszaru językowego”. Elżbieta Galli, Agnieszka Stroka oraz Kamil Mucha - uczniowie klas drugich II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Raciborzu zajęli w finale I miejsce.
Trzeci etap konkursu odbył się w Goethe-Institut w Krakowie. Do finału przystąpiło 21 trzyosobowych drużyn, które zwyciężyły w II etapie konkursu w swoim regionie. W tym roku konkurs dotyczył wiedzy na temat Austrii. W finale każda drużyna losowała nazwisko znanej osobistości z życia Austrii. Następnie drużyny miały za zadanie przygotować w ciągu 60 minut prezentację multimedialną dotyczącą wylosowanej postaci oraz przygotować w ciekawej formie wywiad z nią. Kolejne zadanie polegało na zaprezentowaniu w ciągu 8 minut postaci, korzystając z wywiadu i przygotowanej prezentacji.
Uczniowie drugiego liceum zaprezentowali w oryginalnej formie a zarazem w humorystyczny sposób austriackiego matematyka i fizyka Christiana Andreasa Dopplera. Doppler jako pierwszy zaobserwował i opisał zjawisko nazwane potem od jego nazwiska efektem Dopplera. Efekt ten powoduje zwiększenie się częstotliwości fali (dźwiękowej, świetlnej) zbliżającego się źródła (np. pojazdu) i zmniejszenie się jej dla źródła oddalającego się.
Jury oceniało trzy elementy:
- kompetencję językową uczestników (30%)
- umiejętność współpracy w grupach (25%)
- wartość merytoryczną projektu (30%)
- kreatywność i pomysłowość przygotowanej prezentacji (15%).
Nagrodą za zajęcie 1 miejsca jest tygodniowy pobyt w Weimarze w Weimar Jena Akademie w Niemczech. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. W sumie wzięło w nim udział ponad cztery tysiące uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Organizatorem konkursu jest Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego. Konkurs odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego (IDV) oraz przy wsparciu Goethe Institut w Krakowie i Warszawie.
#2lo
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany