Multimedialny Dzień Języka Ojczystego na Płoni
21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. W szkole na Płoni świętowanie trwało jednak cały tydzień i przyjęło formę grywalizacji między grupami.
W poniedziałek sympatycy naszego ojczystego języka zamienili się w tropicieli cytatów i dopasowywali fragmenty tekstów do autorów i tytułów. Żeby zadanie było łatwiejsze, literaccy detektywi mogli korzystać z przygotowanego stosu książek. Poszukiwane wersy znajdowały się tylko na ostatnich stronach lektur.
We wtorek okazało się, że nasza szkoła jest pełna niesamowitych kryjówek. Uczniowie, podążając za wskazówkami, poszukiwali ukrytych karteczek z tytułami wybitnych dzieł. Grupa, która jako pierwsza odnalazła wszystkie potrzebne dane i uzupełniła kartę pracy, wygrywała. Okazało się, że najlepszymi poszukiwaczami zaginionych tytułów są przedstawiciele drużyny zielonej, ale trzeba przyznać, że wszyscy biorący udział w zabawie wykazali się niezwykłym sprytem.
Środa była nieco spokojniejsza. Uczniowie zmagali się z grą interaktywną utworzoną w aplikacji Kahoot. Choć ta forma sprawdzania wiedzy jest dobrze znana naszym wychowankom, tym razem śmiałkowie musieli zmierzyć się z zadaniami dotyczącymi różnych zagadnień związanych z ojczystym językiem. Nie było to zadanie łatwe, ale dzięki wybuchowej mieszance wiedzy i determinacji wszystkim udało się ukończyć grę z dobrym wynikiem – grupa niebieska okazała się jednak niezwyciężona w tej konkurencji.
Zwykle pisanie dyktand nie kojarzy się zbyt dobrze. Aby odczarować tę złą sławę dodaliśmy do sprawdzania wiedzy ortograficznej odrobinę ruchu – i tak powstało biegane dyktando, konkurencja czwartkowa. Jego istota polega na tym, że wydrukowany tekst pełen trudności i kartka, przeznaczona do zapisywania treści przez uczestników, były od siebie oddalone o kilkanaście metrów, które uczniowie pokonywali biegiem. Konkurencja miała charakter drużynowy, więc zawodnik, który zapisał jedno zdanie, mógł chwilkę odpocząć. Najszybsza grupa wygrywała, ale za każdy błąd doliczano do ogólnego czasu 10 sekund!
Właściwy Dzień Języka Ojczystego, czyli piątek, przyniósł kolejną emocjonującą rozgrywkę, tym razem była to gra planszowa, ale w wersji maksi, rozłożona na podłodze pracowni polonistycznej. Uczniowie pełnili rolę pionków, aby przemieszczać się w stronę mety, musieli odpowiadać na pytania wylosowane w formie ruletki.
Ostatecznie, po podsumowaniu wszystkich konkurencji, najlepsza okazała się drużyna czerwona. Zaraz za nimi uplasowała się grupa zielona. Organizatorzy dziękują wszszystkim uczestnikom za udział i zaangażowanie. Przedsięwzięcie przygotowały Natalia Błachut-Kyrcz oraz Iwona Brzoska.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany