Innowacyjna podróż do nauki nauczycieli z ZSP w Brzeźnicy
Nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzeźnicy od 30 maja do 3 czerwca odbyli kolejne międzynarodowe spotkanie w ramach dwuletniego projektu programu Erasmus+ „Our Innovative Journey to Learning: STEAM”.
Tym razem w słonecznej Hiszpanii, w miasteczku Casteldefells. Naszą placówkę reprezentowały: koordynator Agnieszka Kornas-Zuber, Marzenna Mruk-Otulak, Celina Jurczyszyn oraz Sylwia Szczuka.W projekcie tym biorą udział szkoły z: Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Serbii i Turcji. Celem projektu jest pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie przedmiotów ścisłych takich jak: matematyka, inżynieria, technologia komputerowa, robotyka oraz plastyka.
Miłą niespodzianką podczas pięciodniowej mobilności było uroczyste przywitanie reprezentacji wszystkich krajów projektu przez władze szkoły i miasta oraz społeczność szkolną. Uczniowie i przedszkolaki zaprezentowali hiszpańskie tańce, pieśni i zwyczaje, a następnie oprowadzono i przedstawiono nam placówkę. Nauczyciele ze szkoły Escola Lluís Vives pracują nowoczesnymi metodami, formami i środkami dydaktycznymi- każdy uczeń na zajęciach ma do dyspozycji własny iPad. Edukacja w szkole podstawowej jest holistyczna i dostosowana do indywidualnych predyspozycji uczniów. Metody dydaktyczne w szkołach mają być nie tylko dostosowane do potrzeb dziecka, ale również rozwijać umiejętność pracy w grupie oraz promować kreatywność.
Podczas trwania mobilności nauczyciele uczestniczyli w warsztatach pt.: „STEAM with Micro:bits", "Enhancing creativity with technology” oraz zajęciach otwartych, gdzie uczniowie przedstawiali różne aplikacje przy pomocy których rozwijają swoje technologiczne umiejętności oraz wykorzystują je w pracy na zajęciach. Godne polecenia są takie aplikacje jak: Book Creator, Epic!, Inspiration, Lightbot, Spark Post, Plotagon, Puppetpals, Science Journal, czy Picedu.
Wizyta w szkole przebiegała w bardzo miłej, życzliwej atmosferze. Wszyscy wykazywali dużą kreatywność podczas warsztatów i doskonalili swoje umiejętności zarówno językowe jak i technologiczne. Mobilność była bardzo intensywna. Oprócz wizyty w szkole mogliśmy zobaczyć, jak wygląda praca w przedszkolu opartej głównie na metodzie Montessori, pedagogice waldorfskiej i pedagogice Rudolfa Steiner.
Poza pracą w placówce był czas na zwiedzanie. Odwiedziliśmy Barcelonę, gdzie pokazano nam kamieniczki Gaudiego, plac Catalunya, katedrę Santa Maria Del Mar, port i wiele innych przepięknych miejsc. Zwiedziliśmy zamek w Casteldefells oraz poznaliśmy zwyczaje i tradycje panujące w tym mieście.
Podczas wyjazdu zdobyliśmy nowe kompetencje językowe, organizacyjne, poznaliśmy kulturę krajów europejskich oraz zagraniczne systemy edukacji. Europejscy pedagodzy dzielił się dobrymi praktykami, wymieniali się doświadczeniami i nawiązywali kontakty z osobami z innych krajów. Wyjazdy zdecydowanie poszerzyły nasze horyzonty w zakresie posługiwania się językiem obcym, w zakresie pracy za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych, co jest szczególnie ważne w dobie edukacji zdalnej oraz w zakresie pracy z uczniem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych. Wszyscy uczestnicy projektu otrzymali certyfikaty ukończonych kursów oraz unijny dokument Europass potwierdzający zdobyte umiejętności w ramach europejskich ścieżek kształcenia.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany