Najnowsze wiadomości

Kultura i edukacja18 lipca 202216:09

W GCK Nędza podsumowali akcję LATO

W GCK Nędza podsumowali akcję LATO - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Nędza:

Za nami dwa tygodnie pełne wrażeń, doświadczeń i nowych przyjaźni. Zakończyliśmy Akcję Lato z Gminnym Centrum Kultury w Nędzy. Ten letni czas dzieci spędziły bardzo aktywnie, było dużo wędrówek, wspólnych zabaw radości i pozytywnej energii.

Pierwszy dzień Akcji Lato (4.07), jak przystało na czas wakacyjny, spędziliśmy na świeżym powietrzu i to wyjątkowo aktywnie. Przejechaliśmy rowerami leśną drogą na basen do Szymocic, gdzie czekało na nas wodne szaleństwo, zabawy sportowe i relaks na trawie. Dzieciaki dzielnie się spisały i pomimo upału fantastycznie poradziły sobie na trasie rowerowej w obie strony.

6 lipca dzieciaki spędziły czas w wiosce indiańskiej Mc BIZON w Karchowicach. Nasze indiańskie przewodniczki: Biała Puma i Dobra Kobieta, opowiedziały nam w szczegółach o dawnym życiu, obrzędach i zwyczajach Indian. Nauczyliśmy się strzelać z łuku, rozpalać ogień przy pomocy krzemieni i krzesiwa, a nawet samodzielnie konstruować i stawiać tipi. Były śpiewy, indiańskie pozdrowienia i okrzyki bojowe, sportowe konkurencje i mnóstwo dobrej zabawy.

Instruktorzy z Klubu Młodego Technika zorganizowali fascynujące warsztaty (8.07) na których uczestnicy zgłębili tajniki druku 3D, dowiedzieli się jakie zastosowanie mogą mieć przedmioty wydrukowane w drukarkach 3D, z czego są wykonane oraz jak się je projektuje. Na koniec każdy mógł wydrukować swój mały pociąg z własnym imieniem.

Na wycieczce do Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach (11.07) cudownie się bawiliśmy! Były zawody sportowe z medalami, przejażdżka zabytkowym pociągiem, wyścigi drezyn i ognisko z kiełbaskami. Zwiedziliśmy również nowe muzeum multimedialne poświęcone historii kolei w Rudach, gdzie dzieci w goglach 3D mogły doświadczyć jazdy pociągiem z perspektywy maszynisty.

13 lipca wyruszyliśmy na wycieczkę na Jurę. Dzieciaki spisywały się wspaniale, choć czasem było ciężko, oj ciężko pod górę. Podczas naszej wyprawy odwiedziliśmy Maczugę Herkulesa, Zamek w Pieskowej Skale oraz nowoczesne Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego.

Następnie przespacerowaliśmy się do Groty Łokietka, którą również poznaliśmy od środka. W drodze powrotnej przeszliśmy jeszcze przez Bramę Krakowską podziwiając charakterystyczną skałę zwaną Rękawicą. Na koniec spacerek doliną Prądnika i zasłużony odpoczynek, czas na pamiątki i lody. Wspaniała pogoda nie opuszczała nas przez cały pobyt w Ojcowskim Parku Narodowym.

Serdeczne podziękowania dla naszego niezawodnego przewodnika - Górski Włóczykij Przewodnik Michał Kulanek oraz firmy Orinoko - Art & Travel - jak zawsze wszystko dopięte na ostatni guzik.

A na zakończenie Akcji Lato 2022 zaprosiliśmy wszystkich miłośników planszówek, tych dużych i tych małych na turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski w grze planszowej CATAN, który odbył się 15 lipca 2022 roku.

Gminne Centrum Kultury dziękuje dzieciom i ich rodzicom za ogromny wkład, zaufanie, obecność i życzliwość. Życzymy Wam pogodnych, beztroskich i niezapomnianych wrażeń wakacji, udanego wypoczynku, pogody ducha i uśmiechu.

Sponsorem głównym Akcji Lato był Gaz-System. GAZ-SYSTEM jest spółką strategiczną dla polskiej gospodarki. Odpowiada za przesył gazu ziemnego, zarządza najważniejszymi gazociągami w Polsce oraz jest właścicielem Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. Spółka zapewnia bezpieczeństwo energetyczne Polski, przyczyniając się do rozwoju europejskiego rynku gazu. Wszystkie inwestycje GAZ-SYSTEM są prowadzone z zastosowaniem nowoczesnych technologii i systemów zabezpieczeń oraz z poszanowaniem środowiska naturalnego i praw wszystkich interesariuszy.

A w Gminnej Bibliotece Publicznej w Nędzy też nie wiało nudą…

Oto krótkie podsumowanie zajęć, które odbyły się od 5.07 – 14.07. Wakacyjne zajęcia w Bibliotece rozpoczęły się od warsztatów „Laboratorium dźwięku” z Naukowcami Pana Korka. Młodzi czytelnicy sprawdzili czym jest amplituda, częstotliwość i barwa dźwięku. Każdy uczestnik przygotował instrument z prostych przedmiotów dostępnych w domu. Miłośnicy zwierząt mogli zobaczyć rodzime i egzotyczne płazy na spotkaniu z biologiem Maciejem Kupczakiem z „Owady i spółka”. Prowadzący opowiedział również o życiu pszczół. Przedstawiono budowę ula, strój pszczelarza i sposoby wykorzystania wosku. Na zakończenie odbyła się słodka degustacja miodów. O!Teatr wystąpił dla widzów z Nędzy. Spektakl pt. „Lekcje ekologii Profesora Wiedzosława” dostarczył informacji na temat segregacji śmieci i recyklingu oraz wprawił w dobry humor prezentując liczne gagi. Ostatnią propozycją były warsztaty plastyczno-ruchowe „Architekt w Warszawie”, na których dzieci naszkicowały projekt wymarzonego domu, przypomniały sobie najważniejsze zabytki stolicy i stworzyły torebki na drobne upominki. Dzieci w wieku przedszkolnym zaproszono do Klubu Malucha, gdzie bibliotekarze czytali bajki i prowadzili edukacyjne zabawy.

Gminne Centrum Kultury oraz Gminna Biblioteka Publiczna w Nędzy dziękuje dzieciom i ich rodzicom za ogromny wkład, zaufanie, obecność i życzliwość. Życzymy Wam pogodnych, beztroskich i niezapomnianych wrażeń wakacji, udanego wypoczynku, pogody ducha i uśmiechu.

Autor: materiał nadesłany/GCK Nędza, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.