Rafako pokazało CV nowych menedżerów
Bożena Kawałko, Jarosław Dusiło oraz Dariusz Karwacki to od piątku nowi członkowie zarządu Rafako S.A. Dziś spółka, zgodnie z wymogami nakładanymi na firmy notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, opublikowała życiorysy zawodowe dokumentujące wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej.
Bożena Kawałko
01/2004 - Dyrektor Finansowy RAFAKO S.A. Pion, którym obecnie kieruję odpowiada za wsparcie, ochronę i audyt ryzyk finansowych, podatkowych i efektywnościowych, które związane są z realizacją podstawowej działalności RAFAKO S.A. Szczegółowe zadania z tego obszaru to należyta dbałość o zgodność zintegrowanych systemów finansowych i księgowych z przepisami polskimi,
unijnymi i giełdowymi. Nadzorowanie procesu sprawozdawczego w organizacji wobec Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, GUS i innych instytucji. Podejmowanie działań zmierzających do redukcji kosztów i wzrostu zysku. Unikanie, ograniczanie, pomiar oraz kontrolowanie ryzyka finansowego Firmy. Zapewnienie płynności Firmie i źródeł finansowania inwestycji. Zadania te realizowane są przez następujące zespoły organizacyjnie Podpion Dyrektora ds. Finansowania, Dział Kontrolingu, Dział Głównego Księgowego, Dział Podatków.
11/1998 - Skarbnik. Kierowany przeze mnie dział składał się z 3 sekcji: Sekcji Instrumentów Finansowych, Sekcji Rozliczeń z Kontrahentami oraz sekcji pracowników podlegających bezpośrednio Skarbnikowi, którego zadaniem jest realizacja transakcji gotówkowych. Zadania działu Skarbnika, które zostały postawione przez Zarząd to przede wszystkim: zapewnienie źródeł finansowania działalności Firmy, efektywne wykorzystywanie posiadanych zasobów. W celu realizacji w/w zadań konieczne było ustalenie narzędzi i procedur, które umożliwiałyby ich wykonanie. Wprowadzone procedury to: - monitorowanie bieżące należności i zobowiązań, planowanie zapotrzebowania na środki finansowe niezbędne dla zapewnienia płynności firmy, planowanie limitów współpracy z bankami i innymi firmami finansowymi, planowanie potrzeb w zakresie instrumentów finansowych niezbędnych do obsługi kontraktów sprzedaży. Przez okres sprawowania funkcji Skarbnika na mój wniosek w standardy umów obowiązujących w RAFAKO S.A. wprowadzono kilka istotnych zapisów
regulujących zasady współpracy z dostawcami. Np. zasady regulowania zobowiązań przez naszą Firmę.
Przy współpracy z innymi działami wdrożono w Firmie elektroniczny obieg faktur, który w sposób istotny wpływa na efektywność w wykorzystaniu bieżących finansowych zasobów RAFAKO S.A. Do istotnych zadań Skarbnika należy również reprezentowanie Firmy w rozmowach z bankami i innymi instytucjami.
04/1997 Kierownik Działu Finansowego. Kierowany zespół składał się z 5 osób, których zadania składały się na pełną gotówkową i bezgotówkową obsługę Firmy
08/1991 stanowisko Specjalisty w Dziale Rachunkowości Kosztów Raciborskie Przedsiębiorstwo Produkcji Materiałów Budowlanych ŻELBET
08/1986 - Kierownik Działu Ekonomicznego.
Przedsiębiorstwo Państwowe Fabryka Obrabiarek RAFAMET
01/1983 - Referent ds. Ekonomicznych w Biurze Eksportu
10/1982 - Stażysta Referent.
WYKSZTAŁCENIE
1978- 1982 Magister Ekonomii, Wydział Gospodarki Narodowej Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu.
1999 Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania i Marketingu.
UDZIAŁ W SEMINARIACH
10/2000 - Zarządzanie Ryzykiem Walutowym (Praktyczne Wykorzystanie Instrumentów)
Organizator: FMP Management.
09/2003 - Nowoczesne Zarządzanie Finansami
Polsko- Austriackie Studium Menedżerskie dla wyższej i średniej kadry kierowniczej.
Organizator: WIFI OSTERREICH
UMIEJĘTNOŚCI
języki średnia znajomość angielskiego i rosyjskiego
obsługa komputera MS Office, Lotus Notes
prawo jazdy kat.B (od 1999 r.)
hobby turystyka, literatura
Jarosław Dusiło
WYKSZTAŁCENIE
1990 - 1994 r. Liceum Ogólnokształcące w Katowicach im. Adama Mickiewicza.
1994 - 1998 r. Studia wyższe na Akademii Ekonomicznej w Katowicach o specjalności bankowość i finanse
2007 - 2008 r. Studia podyplomowe z zakresu controllingu
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
04.1998 - 07.2001 Główny Księgowy w Hucie Baildon SA w Katowicach
08.2001 - 08.2007 Dyrektor ds. Handlowych, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds.
Ekonomicznych, Prokurent Spółki w Hydrobudowie Śląsk S.A
09.2007 - 12.2007 Wiceprezes Zarządu w Hydrobudowie Włocławek SA
12.2007 - 05.2010 Członek Rady Nadzorczej Infra SA
12.2008 do nadal Przewodniczący Rady Nadzorczej PRG Metro Sp. z o.o.
12.2008 do nadal Wiceprezes Zarządu w Hydrobudowie Polska S.A
04.2011 do nadal Wiceprezes Zarządu w Hydrobudowie 9 S.A.
KURSY, SZKOLENIA i CERTYFIKATY
Szkolenia z zakresu finansów i księgowości, zarządzania projektem według metodologii Prince 2 oraz systemów informatycznych. Certyfikat wydany przez Ministerstwo Finansów uprawniający do
samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
JĘZYKI OBCE Język angielski w stopniu komunikatywnym w mowie i piśmie.
ZAINTERESOWANIA Muzyka, literatura, sport (tenis, piłka nożna)
Dariusz Karwacki
Doświadczenie zawodowe:
2010 - DAKA Project Management
Działalność gospodarcza - doradztwo w zakresie zarządzania projektami.
2007 - 2009 LC Corp S.A we Wrocławiu - Wiceprezes Zarządu. Organizacja obszaru zarządzania projektami w Spółce, nadzór nad przygotowaniem i realizacją 12 projektów deweloperskich o łącznej wartości ponad 4 MLD PLN, wdrożenie systemu zarządzania portfelem projektów w
środowisku Primavera Project Planning P6.
2004 - 2007 DONAKO Sp. z o.o we Wrocławiu - Dyrektor d.s. Rozwoju. Opracowanie i nadzór nad realizacją planu modernizacji i rozwoju Spółki obejmującego program inwestycji produkcyjnych o wartości 10 mln euro, wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem (MFG/PRO), koordynacja procesu sprzedaży udziałów w spółce na rzecz inwestora finansowego (Innova Capital).
2000 - 2004 Fabryka Aparatury Pomiarowej PAFAL S.A. w Świdnicy - Prezes Zarządu. Kierowanie bieżącą działalnością operacyjną Spółki, opracowanie i implementacja planu restrukturyzacji Spółki, koordynacja działań związanych z wyjściem inwestora finansowego (FUND1 zarządzany przez Ballinger Capital), sprzedaż spółki inwestorowi strategicznemu (Grupa APATOR).
1998 - 2000 Fabryka Kotów RAFAKO S.A. w Raciborzu - Prezes Zarządu. Kierowanie bieżącą działalnością operacyjną Spółki, opracowanie i wdrożenie planu restrukturyzacji spółki, przywrócenie rentowności operacyjnej, wprowadzenie rozwiązań organizacyjnych i informatycznych zapewniających efektywną kontrolę operacyjną i strategiczną spółki, wdrożenie nowych technologii produktów - kotły fluidalne i odzysknicowe.
1993-1997 ABB Dolmel Sp. z O.O. we Wrocławiu - Prezes Zarządu. Kierowanie bieżącą działalnością operacyjną Spółki, integracja Spółki ze strukturami Grupy ABB, wdrożenie stosowanych w Grupie ABB rozwiązań organizacyjnych, wdrożenie systemu zapewnienia jakości zgodnego z normą ISO 9001, nadzór nad procesem transferu technologii, implementacja informatycznego systemu wspomagającego zarządzanie produkcją i finansami.
1991 - 1993 ABB Dolmel Sp. z o.o. we Wrocławiu - Dyrektor Fabryki Generatorów. Transfer technologii generatorów ABB, nadzór nad realizacją programu inwestycji produkcyjnych związanych z wprowadzeniem generatorów chłodzonych powietrzem.
1991 ABB Power Generation Ltd, Baden, Szwajcaria - Konstruktor. Udział w pracach rozwojowych nowej serii turbogeneratorów o chłodzeniu wodnowodorowym.
1990 H. Cegielski / Public Power Corporation of Greece - Inspektor Nadzoru Nadzór nad montażem i uruchomieniem generatorów w elektrowniach na wyspach greckich.
1986 - 1990 DZWME Dolmel we Wrocławiu - Konstruktor. Udział w opracowaniu dokumentacji technicznej hydrogeneratorów dla małych elektrowni wodnych.
W latach 1997 - 2009 członek Rad Nadzorczych:
Energobudowa Opole Sp. z O.O w Opolu,
Zakłady Remontowe Energetyki ZREW S.A. w Warszawie,
Fabryka Maszyn Górniczych WAMAG S.A. w Wałbrzychu,
Dolnośląska Fabryka Maszyn Elektrycznych DFME Sp. z o.o. we Wrocławiu.
Wykształcenie
1980 -1986 Politechnika Wrocławska - Wydział Elektryczny - Instytut Maszyn Elektrycznych.
1993 - 1997 Liczne kursy i seminaria z zakresu zarządzania ( Stockholm School of Economics,
IMD w Lozannie, wewnętrzne szkolenia w grupie ABB).
Języki obce Biegła znajomość języka angielskiego. Inne Znajomość uwarunkowań prawnych i ekonomicznych związanych z organizacją i zarządzaniem przedsięwzięciami. Biegła znajomość systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami i projektami.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.