Sprzątanie pozostaw specjalistom
Utrzymywanie porządku w obrębie miejsca pracy to istotne zadanie przedsiębiorcy. Wiele firm nadal korzysta z własnych zasobów przy jego realizacji. Jednak liczba Profesjonalnych Przedsiębiorstw wykorzystujących do tego celu specjalistyczne firmy sprzątające wzrasta w bardzo szybkim tempie.
Rosnąca liczba przedsiębiorców, którzy sprzątanie pozostawiają firmom w tym temacie się specjalizującym, wzrasta z kilku bardzo istotnych powodów. Są nimi:
1. Czas
Przedsiębiorcy wiedzą najlepiej, ile czasu pochłaniają porządki. I nie ma znaczenia, czy wykonują je sami czy może robi to jeden z pracowników. Średni czas sprzątania biura o powierzchni 50 m² wraz z przygotowaniem wszystkich potrzebnych rzeczy przez niewykwalifikowany personel to 1 godzina. W tym czasie można wykonać od 10 do 20 rozmów telefonicznych w celu pozyskania nowych klientów, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży. Skuteczność dobrego telemarketera to 20-25%, czyli do 5 podpisanych umów. Czy naprawdę warto poświęcać ten cenny czas na sprzątanie?
2. Koncentracja
Ciągłe kontrolowanie obowiązków i zamówień związanych z działalnością firmy to za mało? Powierzenie sprzątania czy zadbania o artykuły higieniczne i środki czystości firmie wyspecjalizowanej pozwoli skupić się na tym, co jest naprawdę ważne dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Elementy dekoncentrujące pracownika należy zniwelować do zera, aby był on maksymalnie wydajny. Firmy sprzątające dostosują się do wymaganych godzin w realizacji usługi. Posiadane doświadczenie oraz zaplecze technologiczne pozwala na wykonanie zlecenia szybko i dokładnie.
3. Wizerunek
Sytuacje, w których wchodzący pod koniec dnia klient zastaje pracownika z miotłą czy mopem w ręce, nie wpływają pozytywnie na wizerunek firmy. Trudno zachować właściwą postawę oraz autorytet u klienta, gdy ze sprzątaczki pracownik nagle przemienia się w konsultanta. To przedsiębiorcy zawsze decydują, jak firma będzie postrzegana na rynku. Wizerunek to element, o który należy zadbać – kompleksowo.
4. Efekt
Motywacja to kluczowa kwestia w realizacji usług sprzątających. Wchodząc do biura, proszę ocenić poziom czystości a następnie sprawdzić tam, gdzie na pierwszy rzut oka nie widać. Właśnie po takich miejscach jesteśmy w stanie określić, czy praca została wykonana poprawnie czy też nie. Nie należy jednak obwiniać za to pracownika, jeżeli nie został on zatrudniony jako sprzątacz. Wręcz przeciwnie – bardzo dobrze to o nim świadczy, zapewne jego wewnętrzna ambicja i samoocena będą przydatne w wielu innych sytuacjach. Dalej jednak pozostaje problem wizerunku, bo przecież efekt końcowy to jedna z części wizerunku firmy, prawda?
5. Pieniądze
Analizując wszystkie powyższe przypadki, proszę powiedzieć, który z nich nie odnosi się bezpośrednio do finansów. Czas? Popularne wyrażenie „Czas to pieniądz” bezpośrednio zwraca uwagę na to, co jesteśmy w stanie zrobić w określonym czasie na naszą korzyść, jak choćby wspomniane wcześniej 5 umów w 60 min, których nie przeznaczyli Państwo już na sprzątanie.
Koncentracja? Czy nieprawdą jest to, że maksymalnie skupiony pracownik daje z siebie najwięcej, przynosząc jednocześnie firmie najwięcej korzyści, często finansowych? W tym przypadku nikt chyba nie będzie się spierał.
Wizerunek? Sposób, w jaki firma jest postrzegana przez potencjalnego klienta, bezpośrednio rzutuje na efekt finansowy przedsiębiorstwa. „Jak nas widzą, tak nas piszą” to potoczne wyrażenie zawiera wiele prawdy o podstawowych kontaktach międzyludzkich.
Efekt? Kwestia efektywności jest powiązana zarówno z czasem, wizerunkiem, jak i pieniędzmi a to dlatego, że źle wykonaną pracę należy poprawić – wtedy marnujemy czas, pieniądze i tracimy dobry wizerunek.
Aktualnie mamy czasy wzmożonej konkurencji rynkowej. Sytuacja ta bardzo często zmusza nas do zmiany strategii przedsiębiorstwa. Zaczynamy zwracać uwagę na to, jak klienci nas postrzegają – czy wyróżniamy się od konkurencji, jak sobie radzimy na rynku, jakie mamy ceny, poziom usług. Elementy te powodują potrzebę optymalizacji kosztów, podnoszenia standardu usług czy zadbania o wspomniany wcześniej wizerunek.
Korzystanie z usług firm sprzątających pozwala na częściową realizację niektórych z tych elementów. Precyzując potrzeby swoich klientów, są w stanie zapewnić maksymalny poziom jakości usług i spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających kontrahentów.
Miczek Usługi Sprzątające
ul. Mariańska 103
Racibórz
tel. 32 410 48 80
www.sprzataniemiczek.pl
biuro@sprzataniemiczek.pl
Dział handlowy
Marek Kuliga 534 151 004
Tomasz Madej 690 933 360
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.