Niemcy chcą kupić naszą Mleczarnię
Wczoraj niemiecki ZOTT, producent m.in. Jogobelli czy Monte, przedstawił ogółowi członków-właścicieli Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej, kierownikom i zarządowi zakładowej organizacji związkowej ofertę nabycia raciborskiej Mleczarni. Zapisy oferty są jednak objęte tajemnicą handlową i negocjacyjną.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy, że wczoraj zapadła decyzja o sprzedaży Mleczarni niemieckiemu koncernowi Zott. - To była prezentacja oferty. Finalizacja przejęcia nie nastąpiła, nie taki był cel wczorajszego spotkania - zaprzecza jednak prezes RSM, Grzegorz Cylok-Sokołowski. Sprawy jak na razie nie skomentował Zott. Spółka obiecała nam jednak odpowiedzieć nam na pytanie, czy przejmując zakład w Raciborzu zamierza pozostawić na rynku tutejsze marki czy też wykorzystać linie do produkcji własnych wyrobów. Firma ma 23 proc. udziałów w polskim rynku jogurtów. Prawie co czwarty sprzedany w naszym kraju jogurt jest marki Jogobella. Zott jest ostatnio aktywny na rynku akwizycji. Podpisał niedawno umowę podpisał umowę przejęcia udziałów w firmie Bacha Polska, znanej z puddingów Smakija, a także deserów Finezja.
Poniżej oświadczenie Zarządu Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej w sprawie rozmów z Zottem.
W związku z pojawiającymi się zapytaniami informujemy, że firma Zott spółka z o.o. z siedzibą w Opolu po okresie rozmów i negocjacji złożyła w dniu 2l.02.2012 roku pisemną ofertę nabycia tak zwanej zorganizowanej części przedsiębiorstwa Raciborska Spółdzielnia Mleczarska, to jest zakup wszelkich składników majątku, przejęcie wszystkich pracownikóW oraz chęć zawarcia umów na dostawy mleka ze Wszystkimi aktualnymidostawcami RSM w Raciborzu.
Oferta została złożona na spotkaniu Zarządów Zott Spółka z o.o. z Zarządem i Radą Nadzorczą Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej. W połowie marca oferta zostanie przedstawiona przez Zarząd Zott spółka z o.o. na spotkaniu z wszystkimi członkami (właścicielami) Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej. Tylko Walne Zgromadzenie Członków Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej może podjąć decyzję o ewentualnej sprzedaży.
Biorąc pod uwagę trwający w całej Polsce proces konsolidacji zakładów mleczarskich, przyspieszony pogarszającą się koniunkturą w branży mleczarskiej, złożona oferta traktowana jest jako pozyskanie strategicznego inwestora w celu rozwoju obecnego zakładu. Oferenci dostrzegają znakomitą jakość wyrobów Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej i doświadczenie w produkcji twarogu oraz innych wyrobów.
W chwili obecnej jest jednak tajemnicą negocjacyjną i handlową, jaka strategia rozwoju zakładu mleczarskiego w Raciborzu jest założona przez oferenta.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany